postakut abstinens!!!

Stigsdotter

undrar jag vart hon tog vägen? Hoppas du tog mod till dig och lade alla kort på bordet. Skämmas skall du inte och din mamma vill dig bara väl, hon kommer att stötta dig så mycket bättre om hon känner till allt tror jag (även om hon säkert kommer att bli arg och ledsen, mammor har ju en tendens att bli det när vi blir rädda och oroliga).

Jas

Ja blir Gaaalen!! Va i helvete händer? Ja kan inte föra mig bland folk och känner mig helt fel i allt jag gör och säger! Kan inte sova, minns inte avtalade tider, kommer inte ihåg vad vi har pratat om med min flickvän, minnesluckor,gråter hej vilt till och från, allt bara snurrar, ligger och rullar i sängen sömnlös om nätterna, osammanhängande tankar och handlingar, ångest, deprimerad, svårt att fatta beslut, kokar av ilska, hat och förakt mot mig och människor runt omkring, en stark känsla av att bara vilja vara själv och så långt borta från dom som älskar mig och vill väll, tappar ord! Välkommen till min vardag!
Det här är inte klokt. Och det går för fan inte över känns det som, nu har jag vart nykter i snart två månader vilket jag är jävligt glad och stolt över men gu va tungt det är. Nu ska ja inte måla allt svart för då är jag inte riktigt sann det finns faktiskt riktigt bra stunder mitt i allt det här oxå. Skogspromenader är riktigt bra för själen och att vara bland djur får mig att tänka på något annat än mig själv för en stund. Men tar det slut eller kommer jag alltid va så här? Är livet så här?
Karusellen som har vart igång i femton år har stannat så nu är bara vingla ut på nöjesfältet medans folket står och glor på och undrar va fan man styr med! Haha! Tack för en bra sida/forum

Under mission

Har länge missbrukat alkohol, i många år.
Har sedan ca 8 månader använt mig av xanor, allt från 0.5-2 mg/dag.
Känner de gör varken till och från längre.
Men börjar misstänka att när den här konstiga yrseln börja smyga sig på, så hjälper det ju att ta dem, så...
Hade ett långt uppehåll från början av januari, till början av mars. "Uppehåll och uppehåll", drack på helgerna men höll mig till det.
Sen gick nåt snett.
Och det blev värre, började tom med starksprit sista veckorna. Tålde hur mycket som helst. Men, idag har jag bestämt mig för att det räcker.
Jag tänker byta ut xanoren till diazepam ist, för att ta vid behov.
Men vad jag är rädd för är denna yrsel?
Är det pillerna eller alkoholabstinensen, eller både och?