Som rubriken lyder.. Vardag som helg, ständig oro, ständig ångest! Men ändå så gör jag så, för några timmars sinnesro.
Första gången jag skriver här. Läst mycket på forumet innan och känner igen mycket av det som skrivs.. Men Ändå! Så gör jag så! För att slippa vara så cynisk å sur!

Vicky

Egentligen en orättvis rubrik men ibland känns det verkligen så. Ser världen med ett mörkt ifrågasättande filter på något vis. Tänker alldeles för mycket men nu när jag väl bestämt mig för att sträcka ut en hand i cyber så tar det naturligtvis stopp! Men grunden till att jag skriver är att jag är 30 år och håller på att förstöra mitt liv!

Ja, många är vi säkert som väljer att bedöva oss med nervgiftet alkohol, som under någon-några timmar kan ge en viss ro i kroppen och tankarna. MEN självklart är det inte ett bra sätt att "slippa" tänka, eller som det i ditt fall minska "cynism och surhet". Kanske finns det andra mera hälsosamma sätt att vila hjärnan. Träning/motion är en av mina favoritsysselsättningar, och har ju en fantastisk läkande och energigivande effekt på hela vårt system egentligen. Kanske finns det andra saker som du skulle kunna ersätta och som du kan absorberas av. Vad tycker du är kul? Vad gör att du "glömmer tid och rum"? För en del kan det vara att spela ett instrument, sjunga i kör, spela bridge, ta hand om ett djur, läsa en bok, se en film.
Hur som helst, välkommen hit och läs och skriv, här finns mycket värme och stöttning i att ändra vanor och ovanor, framförallt alkohol då såklart!
Vet inte riktigt hur man tar bort ett inlägg, men det finns väl en redigerarknapp tror jag.

Hej Vicky, om det är något särskilt du vill ta bort maila supporten så kan vi hjälpa dig. Du kan redigera meddelanden om det är delar du vill ta bort.
Vänligen
Rosette
Alkoholhjälpen