Hej, jag vet inte om jag skrev det här på rätt ställe, men jag har fått en lapp om att jag ska ta blodprover, för jag känt mig så trött den sista tiden.
När jag kontaktade läkaren så hade jag inte druckit någon alkohol alls på 30 dagar, och nämnde det.

Innan jag fått svaret att jag kunde gå och ta blodprover på valfri mottagning började jag dricka igen.
Vet inte exakt hur mycket, men efter att ha pantat burkarna så ligger det gissningsvis på 5 st 7%, 5 st 5%, 12 st 2,8% och 36 st 3,5% - plus en stor flaska gin och en liten flaska martini under en veckas tid, och "riktig" mat 2 gånger av dom dagarna.

Borde jag vänta tills jag varit helt nykter i en vecka innan jag tar proverna, eller borde jag bara gå och ta proverna och sen säga att jag druckit mycket i en veckas tid?
Vill inte få katastrofala provsvar på grund av det och så att säga "lura" läkarna att jag är sjuk.

Kanske bara borde strunta i att ta blodproverna, känns inte bra.

Ignoramus

De vet redan om att jag dricker för mycket, har inte ljugit om det.

Dålig tajming att jag skulle börja igen dagen innan brevet kom.

Antar att de kollar b-vitamin, levern och blodsockret som vanligt.

Inte mycket att göra åt.

Har haft relativt mild abstinens eftersom jag trappat ner under 3 dagar, bara klassikerna: svettningar, rastlöshet, svårt att svälja och mardrömmar de få timmar jag sover.

Nu har jag klagat lite.

Ha en bra dag!