Hej allihop.
Jag är ny här. Jag har under i stort sett hela mitt liv använt alkohol för att hantera min ångest.
Jag är snart 50. Hade en ganska tuff uppväxt som ställt till det en hel del för mig.
Jag är gift sedan 10 år och min sjuka relation till alkohol håller på att förstöra äktenskapet.
Jag "ser till" att en konflikt uppstår mellan mig och min fru. Då får jag "anledning"att bege mig iväg, köpa 6-10 folköl för att sedan parkera avsides och dricka upp allt tillsammans med ett paket cigaretter.
Gör under tiden sjuka saker. Tar kontakt med folk på t ex dejtingsajter där jag absolut inte borde vara. Försöker (och lyckas ibland) ta kontakt med gamla ex.
Sover sedan av mig skiten i bilen, sommar som vinter.
Ångesten dagen efter är obeskrivlig.
Har otaliga gånger lovat både min fru och mig själv att det aldrig mer ska upprepas.
Det jag beskriver hände senast för två dagar sen.
Jag har nu tagit kontakt med missbruksmottagningen, väntar på att få komma dit.
Kommer även genomgå en neuropsykiatrisk utredning under hösten.
Jag är jättebestämd över att aldrig röra alkohol igen.

Festis

Bra att du tagit ett beslut. Undrar mest varför du kontaktar gamla ex och finns på dejtingsajter?
Är du missnöjd med ditt äktenskap?
Hur ofta händer detta?

Svartvit

Inte för att jag är missnöjd med relationen jag har, absolut inte, jag trivs jättebra i den. Men jag tror för min del att det handlar om "spänning". När man dessutom varit i en relation länge så är man ju inte nykär längre, det kan jag längta efter och det att träffa en ny människa. Skulle aldrig vilja lämna relationen jag har så det skär sig ju där, när man både vill ha kakan och äta den. Detta är iaf min syn på det hela, och det gäller MIG. JBill har kanske andra anledningar/orsaker.