Hej! Jag har insett att jag förmodligen har alkoholproblem. Eller snarare problem att hantera den. Såhär: jag lever ensam med barn i tonåren vv vecka. Jag jobbar heltid, har ett rikt liv med många vänner och god ekonomi. Jag är social, glad, sprallig och tränar regelbundet. Allt verkar ju kanon men jag kan inte hantera alkoholen. Jag har alltid varit partyprinsessan som gillat att festa. Under småbarnsåren var det sparsamt men nu sedan skilsmässan för 2 år sedan, och sedan jag blev singel så har jag fallit tillbaka i "tonårs"festandet igen. Mitt problem är att jag nästan alltid dricker för mycket. Har ingen spärr. Minnesluckor dagen efter. Jag kan tänka att ikväll SKA jag bara dricka två öl men det skiter sig alltid. Och nu börjar jag bli riktigt rädd. Tänker att jag ska ta ett glas vin framför tvn en fredagkväll när jag har barnen, men vips så har jag druckit hela flaskan. Men jag smyger, barnen vet inte att jag druckit en hel flaska. Och det är det dom oroar mig till döds, att jag börjat dricka i smyg för barnen. Det är inte klokt!! Jag?? Vad håller jag på med?? Jag vill inte bli nykterist men jag vill kunna dricka normalt. Ta ETT glas framför tvn OCH när det är fest, dricka med MÅTTA!! Under sommaren och hösten har det eskalerat, jag märker att jag höjt toleransnivån och även toleransen för när det är ok att dricka. Jag vill inte detta längre!!!!!!!

Pidde

Hej Maja07! Vi verkar ha lite lika problem. Och det finns några till här på forumet som också känner igen sej!!!
Svårt det där med att bara ta ett glas. För mej har det bara blivit mer och mer de sista åren, tusen anledningar för att dricka, men jag har fixat att göra det jag ska.
Nästan...
Bra att du börjat skriva.Jag gick med för en månad sedan och forumet hjälper och stöttar.
Du kan spåra mej och läsa vad jag har gått/går igenom om du vill:-) Jag har nu varit vit i 29 dagar.
Håll dej vit nu!!
Pidde

Sheana

Bra början att börja skriva här. Jag känner igen mig lite i det du beskriver, så var det i början...sen gick det bara utför och jag tänkte precis så där som du "Men gu va håller jag på med? Smyger med drickandet?" det var ju liksom verkligen inte jag och jag förstod att jag redan där hade utvecklat ett missbrukar beteende men trodde hela tiden att jag skulle få fason på det och börja dricka med måtta.
Välkommen hit! :)