Hatar den, vet inte om det bara är alkoholen. Är nykter nu i 5 dagar, längtar till ro, balans, hälsa. Hatar att hamna här. Har ADD, ro finns inte, alkoholen stillar så, jag vet att det är en dålig lösning..Orkar inte vara präktig, vill inte ha denna ständiga kamp, är trött, trött på att stå emot, trött att inte orka, trött på att vara otillräcklig, trött på att vara trött.
Känner ilska, avund, hat mot omvärlden. Känner inte igen mig. Bhöver vila men vill så mycket. Vet att jag krachar om jag inte ämdrar på mitt betende. Vet att skriva hjälper..nu skriver jag igen.

Vad bra att du tycker om att skriva och att du känner att det hjälper dig! Jag märker att du inte fått någon kommentar på ditt inlägg, men jag hoppas att det inte avskräcker dig från att skriva här. Ibland tar det lite tid för trådarna att komma igång.

Jag får känslan av att det finns flera områden i livet du egentligen skulle vilja att de såg annorlunda ut, men det kan bli överväldigande när det är så mycket man vill förändra samtidigt. Då finns risken att man blir väldigt trött. Är det något du känner igen?
Om det är så, vad skulle kunna vara det första området att förändra som känns absolut viktigast? Och vad skulle vara det första steget (som kan vara pyttelitet) för att förbättra det området?

Du skriver också att du behöver vila. Vad har du för möjligheter att få just det? Vila.

Hoppas du vill fortsätta skriva och berätta mera här!

Varma hälsningar!
Carina
Alkoholhjälpen & Anhörigforumet