Nu är jag här igen. Jag är supermotiverad. Jag vill sluta dricka nu och aldrig ta ett glas igen. Jag vill boosta min kropp med härliga antioxidanter och grönsaker som gör lever och kropp frisk! Jag vill ut i naturen och känna doften av barr och ljudet av fåglar. Jag vill leva!
Och samtidigt är jag så ledsen för jag vet att jag kommer misslyckas :( och jag vill verkligen inte. Jag vill ha ett friskt och fräscht liv. Inte nåt sunkigt alkoliv.
Har fått dåliga levervärden och ska röntgas och är rent av livrädd. Jag är 25 år och dricker ca 3 gånger i veckan (typ 1 l vin, 300 ml vodka och två öl) och har hållt på så i ca 4 år... tror ni jag kan ha fått allvarliga skador på levern? Är rädd.
Mina föräldrar gav mig en fantastisk barndom och jag är välsignad med ett bra liv men det känns som att jag slösar bort min tid på att vara full eller bakis och mår dåligt jämt när jag KAN må bra.
Jag FÅR inte misslyckas. Hjälp. Hur ska jag göra?
Blir som mest sugen när allt känns bra och jag behöver nåt som gör att allt blir på top istället för "bara" bra. Sen rullar allt lixom igång igen...

Ps. Ber om att ni inte hänvisar till AA eller 12 steg. Det är inte riktigt min grej :/

Känner så väl igen det där med att dricka när det går bra som någon slags belöning. Till att börja med måste du inte vara perfekt! Det kan hända att du misslyckas med det du förutsatt dig men du kommer att lyckas fler gånger. Vi lär oss av misslyckanden även fast det inte känns så just när det händer. Jag tror att det finns mer bakom och jag skulle gå och prata med kurator eller psykolog. Inte för att du är " knäpp " utan för att lära dig mer om dig själv! Tror absolut att du kan förändra ditt liv! Och!! Du är ingen dålig människa! Lycka till!