Hej! Har nyss hittat hit till denna sida och har nu läst och läst i flera timmar. Jag har stora problem med alkoholen och det är så många saker som blivit så tydliga efter era berättelser, bland annat i vilken förnekelse jag själv lever i. Jag är inte redo för att dela med mig av mina problem just nu men detta är första gången jag har känt en gnista av hopp och lite styrka att avstå. Var påväg att starta igång den 7e dagen i rad i alkoholdimman men allas trådar här inne har fått mig att känna hoppet, styrkan och viljan att låta bli. Även om det så bara är ikväll, men det är en bra start, en dag i taget right?!

Styrkekramar och en himla stor dos med beröm och uppskattning❤ /P

Ellan

Hej,
Och välkommen till forumet. Du har precis tagit ett steg i rätt riktning. Att börja läsa här, få igenkänningen i allas berättelser och så smått kryper insikten fram. Det finns hopp för oss alla. Finns villigheten till förändring så är det möjligt.
En dag i taget fungerar bra för flera av oss och det räcker långt.
Kram
Ellan

Plusset !

Tänker på det nyfödda rådjurskidet när du beskriver hur du känner ! Nyfödd på skakiga ben som blir allt starkare ju mer den tränar.

Precis som Ellan skriver så är igenkänningen så grundläggande för vår önskan att gå vidare i nykterheten och så skönt avslappnande att känna att jag inte är ensam. Vi är alla så lika och vi går i varandras fotspår, steg för steg, mot ett friskare liv.

Skriva av dig så mycket du förmår för det hjälper mycket mycket mer än man tror i början ! Det klassiska : Trollen spricker i ljuset !

Kram !