Så för nästan ett år sedan var jag ganska aktiv här. Jag hade slutat dricka och klarade mina 3 månader jag hade lovat mig själv.

Sen kom den där första champagnen på jobbfesten, cidern med polare. Sen nu är jag där igen. Dricker inte 2 flaskor vodka om dagen och inte på arbetstid men har en flaska vin I väskan hela tiden, öppnas efter arbetsdagen på toaletten.

Två dagar sedan hade jag druckit en halv flaska vin, varje dag i 5 veckor. Med mina mediciner är det redan där en dödlig dos. Så jag tänke, jag slutar, jag har gjort det en gång, jag kan göra det igen.

Kanske är det medicinerna, kankse järnbrist en eller kanske bara allmänt men jag klarade bara 2 dagar, illamåendet, magen och migränen tog kol på mig.

Förra gången var symptomen hemska men just illamående slapp jag. Hatar illamående.. Finns det några bra läkemedel mot illamående man kan be om?

Hur orkar man sluta en gång till? Påminn mig, hur länge mår man fysiskt dåligt?

Har svårt att motivera slutandet också, känner att det är oundvikligt att jag börjar igen...

Btt

Tror att pimperan är receptfritt.
Åksjuke armbandet som finns att köpa på apoteket används av många för just illamående av olika slag.
Novalukol typer hjälper mot illamående vid gastrit som du kanske lider av sant Losec.
På recept finns många sorter
Lycka till