Idag rasade min värld, mattan drogs bort och brutalt.
Jag ville ha lindring så idag dricker jag.
Jag vet intellektuellt att det är en falsk lindring.
Jag tror faktiskt inte att jag vill leva längre.

Li-Lo

Vad bra att du skriver här. Du är översköljd av svåra känslor och du beskriver att din trygghet rämnar. Att befinna sig där du gör nu känns sannolikt övermäktigt samtidigt är i dag en dag mellan andra. Jag vet inte om du tagit kontakt med andra än oss här på forumet. Om du skulle göra det, vem skulle det kunna tala med just nu?

Vi lyssnar, berätta gärna mer om vad som händer. Vill du prata med någon annan så klipper jag in några hänvisningar från vår faktaflik här:

Alkohol påverkar oss på många och ibland oberäkneliga sätt. Självmordstankar kan förstärkas av alkohol.

En vanlig rekommendation då man mår mycket dåligt är att dela sina tankar med andra. Om du inte har någon anhörig eller vän som du kan vända dig till just nu finns det andra människor som kan ge dig stöd. Vi hoppas att något av nedan förslag på kontakt kan kännas rimligt för dig.

Vill du prata med någon direkt kan du ringa någon av följande hjälplinjer:
Nationella hjälplinjen 020-22 00 60, de har öppet alla dagar kl. 13-22. /www.1177.se/hjalplinjen/
Jourhavande präst. Ring 112 och be att få prata med jourhavande präst alla dagar mellan kl. 21:00-06:00. https://www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast
Ett annat alternativ är att maila eller chatta med självmordslinjen. Du hittar dem på mind.se/var-hjalp/sjalvmordsupplysningen/

Varma hälsningar Li-Lo

Skillnad

...om att lämna jordelivet, tränger sig ofta på...

...men du, vänta, vänta ett litet tag, vänta med mig, så väntar jag med dig, så tar vi och börjar med att överleva denna dag...

tänker jag ibland. Känslor kommer och – går. Om jag kan ändra något omkring mig; byta miljö, prata med någon, förströ mig, så kan jag sedan vända mig inåt igen och något har förändrats. Vi är ständigt i rörelse och det är som det ska vara. Vila i det som är.

Kära Tess!! Vad händer? Kan du dela dina känslor med oss? Det finns alltid en lösning, det måste vi tro på. Jag tror stenhårt på det. Snälla säg om det finns något jag, vi, kan göra! Även om vi aldrig mötts bryr jag mig om dig! Livet är så jävla svårt och orättvist men det är också så mycket mer än det. Det har jag känt i dina tidigare inlägg att du också vet. Hang in there❤️❤️❤️❤️ Skriv. Berätta. Vi behöver andra människor i vårt liv för att få hjälp när vi själva går bet. Skickar all styrka jag kan till dig????❤️❤️❤️
Kramar Amanda

Snart 50

till dig Tess.
Håll ut och försök hitta någon som du kan prata med. Livet är värdefullt ♡

Skillnad

...när du skrev.

Det är kväll och hon är snart halv nio igen...

Jag har tänkt på dig mycket idag. Ofta tittat ut, stirrat mot marken. Mot moderjord. Det kan vara vansinnigt tungt att leva.

Vad gör du nu? Var är du i tanken? Jag tänker på Dig ??‍♀️

Tänker på dig❤️ Tänker också att ibland är det svårt med anonymiteten, tänk om det fanns något jag KAN göra?! Men så sitter jag här och vet inte ens var du är eller egentligen vem du är... Allt jag vet är att du är där nere på botten och att du var en av de första som sträckte ut en hand till mig när jag kom hit.
Jag vet att det inte är lätt men: ta hand om dig!!!

Åh, önskar som flera andra att jag kunde göra något för dig. Ibland är det riktigt tungt att leva, när det är nattsvart och man inte förmår se en ljusning. Men det vänder... så småningom gör det alltid det... Hoppas att du orkar härda ut. ♡ I dag finns du i mina och många andras tankar. Kram

Förlåt dig själv för att du dricker för det första. En förståelig lösning, men vi vet ju alla att den inte är bra.
Och att det skapar och förstärker känslor som man har. Räck ut din hand, ta lite hjälp nu. Du ger så mycket stöd här på forumet. Du har en funktion att fylla. Kramar