Hej! Läst här mycket och är så impad av er som kämpar! Jag känner så här.. vet att jag har proplem dricker alltid för mycket har ställt till det ... men kan inte se ett liv utan vin... hur gjorde ni för att ta första steget o sluta och sen kämpa på??

DetGårBättre

Jag bara insåg att nu vill jag inte försöka ha en balanserad alkoholkonsumtion. Det eskalerar för ofta. Jag tröttnade bara. Varit nykter två månader nu utan något sug alls. Dock full fart på massa andra saker så håller på med positiva saker i livet som fyller mig med äkta känslor.

Skillnad

...funderat för mycket, för ofta, försökt förändra, fått, haft och har ångest över alkohol. Har inte ”ställt till det”, men känt att det var det enda håll jag var på väg åt - ett där det skulle kunna hända något tråkigt på riktigt till slut eller iaf där vinet tog över för mycket tid i mitt liv!

Vill inte dit!

Bytte håll!

Jag är på en ny väg och den delen av livet känns nu stabil och bra! Så myyyycket skönare att vakna här än efter en kväll på vinstigen. Den har jag vänt ryggen åt. Det går. Vid rätt tidpunkt. Jag gör det jag vill och jag lovar, jag kommer ALDRIG ångra en nykter dag/kväll ? så som jag ångrat de jag har diffusa minnen av, de dimmiga...