Druckit i kanske 4-5 månader i stortsätt varje dag nu , erkände inatt för min flickvän som haft sina misstankat , jobbar inom resturang så brukade ljuga om att jag bara tagit nån öl efter jobbet ? Men igentligen super jag från.morgon till kväll , på jobbet och hemma , jag är 25 år , både min pappa och morfar är nykterister, har försökt att sluta men jag klarar det inte , tar mej inte genom vardagen, känns inte som jag kommer komma ur det här , tror det började med för mycket stress på jobb osv, men var det slutar vet jag inte , känner inte för att leva för det mästa. Men jag antar att frågan då är , vart börjar jag ? Ska jag söka hjälp någonstans?

Bodhi

Känner igen mig själv helt I dig. När jag använde loggen varje dag och fick tänka efter på frågorna dom ställer så gick det inte längre innan jag insåg när och varför jag drack så mycket. Började undvika specifika situationer mm. Ta kontakt med din familje läkare om du inte vill leva så kan du dra runt med en depression som kan behövas hjälp med.

FPGA

Ett erkännande är en bra början. Förklara för nära och kära hur det ligger till så att du kan få stöd av dem. Kontakta AA, Kommunens a-rådgivning och prata med din doktor.