Hej,

Jag skilde mig i somras och uppskattar att jag varit full 6 av 7 kvällar i veckan sen dess. Jag har barn varannan vecka, jobb, bostad, bil, vänner och familj. Utifrån sett är jag en rätt lyckad person. På sistone har jag börjat dricka lite väl mycket. Trivs bra med en bag-in-box och mig själv som sällskap på kvällarna.

Jag vet att jag har problem. Jag vet vad jag behöver göra. Men jag orkar inte. Det är så lätt att intala sig själv att det kanske inte är så farligt.

Jag tror att det skulle vara bra för mig att prata med nån som är i samma situation eller har varit. Men vad vet jag? Hur hittar man en sådan person?

/Kille 35 Sthlm

Ellan

Hej,
Välkommen hit till forumet. Min tanke när jag läste Sthlm är AA. Är du helt främmande för att besöka ett möte? I Stockholm är utbudet stort och det går att prova olika grupper, dagar tider etc. Att träffa och prata med människor i liknande situation eller som tidigare varit det och hittat en väg ut ur mörkret är fantastiskt.
Lycka till!
Kram Ellan

Simon

Känns läskigt. Blir ju så verkligt då. ”Har jag verkligen problem?” är det första jag tänker nu.
Tack för tipset. Ska sova på saken.
Kram

DetGårBättre

När du hör människor prata om sina problem så kommer du känna igen dig i mycket. Vissa har haft sju resor värre än dig medan andra har det klart enklare. Men sammanhållningen där blir lite som ett idrottslag tycker jag personligen. Mycket kärlek och skratt samt så finns det ett enormt stöd när du känner dig på väg ned! Jag ångrar inte en sekund att jag springer titt som tätt på möten i min "hemmagrupp" i Malmö!

Simon

Tack för input!
Jag har börjat kolla upp möten i närområdet. Är det det bara att gå på vilket slutet möte man vill?