Hej,
Jag har druckit runt två flaskor vin i princip varje kväll i flera år och nu när jag i lördags kom på hur jävla meningslöst och dumt detta varit så här jag tänkt försöka bryta detta mönster.
Sen i söndags har jag tagit en liten vinglögg på kvällskvisten för att inte drabbas av någon jätteabstinens och det tycker jag har funkat hyffsat bra och jag har inte druckit mer än så.
Idag fick jag suget lite tidigare så vid två började jag känna mig "full" i armar och ben och lite trött/yr. Mår lite illa också som att jag ska kräkas men har inte kräkts och tror inte jag kommer göra det heller. Petade i mig några cl glögg direkt för att stävja det hela.
Är det normalt att känna såhär vid vanlig abstinens eller är det risk för att det är något allvarligare som kräver läkarvård?
Träffade min terapeut idag och hon bara skrattade åt mig när jag berättade hur mycket jag drack och att jag var orolig över att få delirium. Hon skrattade alltså åt att jag trodde jag skulle få dille, inte åt mina dryckesvanor.
Men jag är trots detta sinnessjukt rädd för att klappa ihop i och med att kräkkänslor i samband med mat och efter mat är ett av symptomen.
Hur har abstinensen varit för er andra?