Blev stoppad igår och blåste positivt körkortet drogs direkt
Hade 0,4 promille blev erbjuden hjälp av beroende center, har tid på tisdag.
Vad händer nu,är inte tidigare straffad, tar det lång tid innan besked om böter och när jag får tbx kortet
Har sån ångest att jag vill dö

Spöketimig

Har tyvärr ingen aning om hur de går tillväga men se det som en räddning innan det hade kunnat ske något riktigt hemskt som skadat dig eller någon annan.
Jag har kört bakis (och säkert bra onykter) flera gånger och skäms oerhört vad jag utsatt mig själv och andra för.
Lycka till nu!

Tack för ditt svar hade druckit några öl på kvällen innan.
Har berättat för mina stora barn,till jobbarkompisarna har jag sagt att bilen gått sönder så nu blir det buss.

Du har tagit steg att berätta det som hände dig här på forumet. Modigt och det ger oss chansen att ge dig stöd. Du har nu också berättat vad som hänt för dina stora barn. Det är fint av dig och det brukar kunna kännas bra att vara ärlig och märka att man faktiskt inte blir helt utdömd som man kanske trott innan. Vad tänker du att du skulle vilja ha för stöd i din förändring? är det att skriva och läsa här eller något mer?
Hoppas du mår bättre nu än när du skrev tidigare idag. Det hörs att det verkligen krockat med dina värderingar just det beteendet att köra rattfull, eftersom du beskriver att du fått sån kraftig ångest.

Hoppas du fortsätter skriva här på forumet och berätta och att du hittar en del som blir hjälpsamt för dig här eller annanstans!

Igen, varmt välkommen!

Vänligen
Rosette

Alkoholhjälpen

Mår lite bättre nu men har fortfarande hemsk ångest, läser här inne och det ger mig mkt stöd.
Vill bara ha svar fort från myndigheter angående böter,spärr tid på körkortet.
Försöker tänka att det var kanske min räddning, kommer verkligen ta hjälp nu.
Har insett att jag inte klarar att ta mig ur detta utan hjälp.

Idag ska jag på samtal på beroendcenter är väldigt nervös för det,vet inte vad som händer där.
Har iaf inte druckit nåt sen förra tisdagen.
Känner mig som en usel människa men är iaf glad att jag kunnat vara nykter.

Lycka till idag! Du är INTE usel, du är bra och stark som tar tag i det och du har varit nykter i en vecka❤️
Första veckan tyckte jag var värst...
Många Styrkekramar till dig, det kommer gå bra idag!!??❤️

Förresten: min man blev av med körkortet på samma sätt som du för några år sedan... Han fick inte tillbaka det på ett år och böter på ca 20 000kr. Vi mörkade det tillsammans då jag inte heller ville ha fokus på vårt drickande... Men jag vill säga till dig att livet går vidare, du är inte ensam. Själv har jag bara haft tur, hade lätt kunnat råka ut för samma sak tusen gånger...
Du tar nu hjälp, det är bara till din fördel. På alla sätt! Jag önskar min man blivit tvingad till att ta hjälp när det hände men nu är det som det är...
Var stark, för det är du!!! Kanske det kommer något bra utav eländet?
Kram igen!❤️

Spöketimig

Du är INTE usel. Försök släng av dig de känslorna och ställ dem i ett hörn för att ruttna. Nu är ny dag och nya tag och du kommer säkert få fin hjälp idag! Önskar dig allt gott!

Det gick bra igår.
Fick träffa en jättetrevlig kvinna och vi pratade igen hur jag hamnat i detta,hon var inte dömande utan ville hjälpa.
Fick information om en sk öppenvård i kommunen där man kan gå på samtal mm
Ska ringa dit idag fick också brev från transportstyrelsen där jag fick yttra mig angående körkortet.
Nu är det bara hålla tummarna att inte blir borta mer än 12 månader.

Du ser!! Även när man tror att allt är förlorat och ingen väg ut så får man ett halmstrå att gripa efter, ett vänligt bemötande och man förstår att det fortfarande finns vägar öppna och som bär en framåt!! Jag hejjar och håller på dig!!❤️????‍♀️