Jag håller på att gå sönder pga alkoholen. Både själsligt och kroppsligt. Mitt nya jobb ligger i farozonen efter en fallolycka på fyllan med lögner och telefonsamtal på morgonen om att jag inte kan jobba FAST jag sagt att jag dyker upp dagen innan. Skammen är obeskrivlig. Varit sjukskriven 2 veckor och druckit i stort sett varje dag. Gått ner 4-5 kg på kuppen ( är smal redan innan ) och idag blir kag bara deppig av att titta i spegeln och byxorna hänger.
Känner bara "pub-folk" och alla är män. Jag t.o.m sitter och bjuder män på krogen för att slippa sitta ensam. Hemma skulle jag aldrig finna poängen med att sitta själv och dricka...men eftersom det ligger två pubar på min gård så är det lixom inga problem att gå dit och få sällskap. Är 44 år och sitter med karlar som är 10-15 år äldre än jag som har grova alkoholproblem, utan jobb så de är ju tacksamma att jag bjuder. Har gjort av med 6.000 kr denna månad ! Inte klokt !!!!
Drack igår men har bestämt att göra ytterligare ett försök med att lägga av. För jag orkar inte längre och har tappat den fina kontakten med mina föräldrar, vilket gör ont. Får minnesluckor varje gång och blir arg och otrevlig. Inte alls den jag är eller vill vara...

Kram alla kämpare

Spöketimig

Bra början att skriva här! Det är så skämmigt, jag vet, man verkligen brottas med den stora skammen över vad f-n man håller på med....jag har också ramlat och skadat mig x antal ggr de senaste åren, ljugit och framförallt skämts som en hund och därför druckit ännu mer...Vaknade upp ur en dvala förra måndagen och kände bara att de får banne mig vara nog nu.
Är på dag 9 nu och det var läääääääänge sen jag hade så många alkoholfria dagar i följd. De första 4-5 var hemska med alla skuldkänslor och ångest men de lättar. Nu kommer de mer sällan och det enda jag vet är att jag vill inte tillbaka. Precis som du skriver: inte den jag är eller vill vara...
Lycka till nu, skriv av dig, ta en promenad (förbi puben) och försök vara lite snäll mot dig själv.
Kram till dig! Heja❤️

Syrenparken

Bra kämpat ! 9 dagar är man på god väg till bättre hälsa ?
Tack för dina uppmuntrande ord. Sånt värmer i bedrövelsen.
Tar en promenad...och ja förbi puben denna gång. Sedan unna mig en god middag ❤