Dag 1.
Jag har erkänt för mig själv att jag har ett allvarligt problem med alkohol.
Jag är den som alltid blir fullast och galnast.
Jag är den som skall stå i centrum.
Jag är han som har ångest i dagar varje gång...
Jag har sårat många som står mig nära.
Detta måste få ett slut nu.
Det kommer bli tufft att förklara för alla nära och kära, men det är ända lösningen.

Vissly

.. Är ditt första steg. Bra jobbat! När jag blev nykter förra gången fick jag ett enormt varmt gensvar, så försök ta emot det även om skammen pockar. Vi är också värda en till chans.

Hyde

Jag kommer göra allt som krävs.
Tro inte att jag inbillar mig att det kommer bli lätt. Men alternativet leder till att förlora allt...
Tack för stödet. Det behövs och kommer behövas länge.

Bra insikt nu när ett nytt år kommer runt
hörnan ? Och den insikten ska du vara "glad" och stolt över.För nu kan de bara gå framåt. De är svårt att öppna sig men oftast vet/misstänker folk runt en redan. Skillnaden är bara att de är du själv som säger det nu! Och även om de inte är så,så är dom flesta mer förstående än vad man tror, "att de är svårt" sitter oftast i sitt eget tänk.

Lycka till! Det är värt det även om de är/kommer att vara svårt ?

Hyde

Tack! Det känns bra att få stöd.
Jag ger mig aldrig.

Jag har gjort detsamma visst går det upp och ner,men ska fixa det.
Håller tummarna för dig

Fredde

Det är när man kommer till insikt och erkänner för sig själv att man har problem som man kan börja att göra en förändring i sitt liv och det är första steget till ett bättre mående både för en själv men även för dom som står en nära.
Det är på tiden man börjar bli snäll mot sig själv och sluta med att plåga sig själv genom att dricka och fly alla negativa känslor utan istället gå in i sig själv och våga möta sina demoner nykter och börja hantera och bearbeta dom för det är enda sättet att bli sluta vara rädd och bli av med dom. Man är alltid starkare än vad man själv tror man är och allt är möjligt om man väljer att tro på sig själv och sin inre styrka:)
Själv har jag varit nykter nu i 10 dagar och det är jag glad och tacksam för och kan jag vara det så kan du med vara det ;) :)

Styrka handlar inte om att vinna utan riktig styrka är att kunna falla och slå sig hårt men ändå borsta av sig och resa sig efter varje fall och ha en strävan att välja den vägen som är rätt för oss och som får oss att må bra och våga vara vårat äkta jag.För vi duger som vi är och alla är vi olika men vi är alla lika värdefulla och unika på vårat eget sätt:)

Ha en fin dag och var rädd om dig!

Hyde

Tack Fredde och grattis til 10 dagar.
En dag åt gången.
Mitt problem ligger i det sociala drickandet. Därav ett total stop...
Jag kan inte med att såra kärleken i mitt liv en gång till...
Fattar inte hur hon orkar med mig.
Men så länge hon stannar har jag allt att förlora och det gör det lättare att bestämma sig.
Stort tack till alla som skriver, det hjälper verkligen.

Hyde

En helg avklarad.
Känns fortfarande lätt, men jag har heller inte satt mig i några jobbiga situationer.
Har även börjat berätta för familj och nära vänner.
Jag vet att jag har valt det ända rätta.

Så kul att läsa att allt gått bra! Smart - och modigt - av dig att berätra för andra. Det bästa är förstås att tala om att man har alkoholproblem. Själv fegade jag ur lite och har sagt till de allra närmaste att jag kör en vit period under obestämd tid. Endast min man vet sanningen. Men beundrar alla som säger som det är. Respekt!

Ha en fin, vit dag! ♡