Hej!

Jag är nu onykter, har druckit, halsat en flaska vin, precis innan min familj kom hem från utflykt. En utflykt jag slapp från för jag mådde illa. Anledningen är att jag tömde den sista whiskyn och vodkan från nyårsafton.
Min äldsta dotter sitter bredvid mig och jag är förtvivlad. Vad ska jag göra? Jag kan inte sluta. Jag har försökt. Jag ser alla fördelar med att vara nykter, men när jag varit nykter ett par dagar tycke jag mig vara klar och vill vara som alla andra. Jag har dödsångest och vet att den drivs av att jag dricker. Så jag dricker för att inte ha den känslan.

Jag har en underbar familj som älskar mig och ser inte att jag är helt jävla förlorad.

Vad fan ska jag göra?

Fan.

Ellan

Hej och välkommen,
Hur mår du idag? Att vara ensam med sin ångest är fruktansvärt och väldigt destruktivt. Fortsätt gärna att skriva.
Kram
Ellan

Evigt ung

Det är många av oss som vet hur det känns med ångesten som river och sliter i en.
Men den försvinner faktiskt efter ett tag i nykterhet. Bestäm dig för att inte ha något hemma och utsätt dig inte för situationer där det finns alkohol på åtminstone en vecka till att börja med.

Kram och lycka till! ?

Ett par första steg tagna, att inse att du har problem och att skriva här. Du har redan fått lite respons. Hitta egna strategier som kan funka för just dig. Ytterst är det bara du som vet vad du behöver för hjälp och kan ta ansvar för att be om den. Lycka till! ♡ Kram

Mirabelle

Det gör mig ont att läsa hur förtvivlad du är. Jag vet inget om dig, utöver detta inlägg, så jag kan vara helt ute och cykla... Kan du vara i behov av medicinering mot ångesten? En av mina mest innerligt älskade närstående insjuknade i djup depressionspsykos med svår ångeststörning. Det finns hjälp att få för den som vågar (eller till slut tvingas) sluta dölja själsplågan. Om du inte redan har läkarkontakt, snälla våga ta steget! Kram