Hej på er alla.
Nu blev det äntligen dags att lägga ner det här med drickandet.
Under senaste 1,5 åren har det eskalerat till ren idioti.
Jag är en väldigt aktiv person som älskar att träna och anstränga mig fysiskt, men mitt psyke har inte varit så starkt alla gånger vilket har resulterat i att jag medecinerar bort det med alkohol. I min rena ångest har jag lovat mig själv flera gånger att jag ska lägga ner drickandet för barnens skull, för sambos skull o.s.v. men jag har alltid fallit tillbaka. Sambon har vid flertalet tillfällen kommenterat mitt drickande och även att mitt humör har försämrats på senaste när jag dricker.
Jag är inte en person som kan lära sig att dricka med mindre, för jag dricker endast för att känna ruset. Struntar fullständigt i vad det smakar sålänge jag blir onykter.
Det är dags att sluta ha kvällar (flera i veckan) som innebär natta barn, träna, dricka mig full och sedan ångest.
Jag har sneglat på denna sida flera gånger och sedan slagit bort tanken att det där är inte jag. Men det är det, i allra högsta grad, och det är fanimig dags att sluta sopa problem under mattan och sluta tro att man är själv.