Drack mina sista öl i förrgår. Hur lång tid tar det innan jag blir piggare? Får mer energi osv. Känner mig i princip utmattad. Vad kommer hända med mig? Kommer jag gå ner i vikt (och hur fort isf)?

Ja 1vecka-10dgr brukar jag vara abstinent. Sedan blir det bättre kroppsligt, med sömn, humör, ork osv. Är ju olika från person. Och hur mkt/ofta man druckit. Du får helt enkelt ge det tid. Vikten är ju som vanligt... sunda matvanor , sund motion gör att du går ner i vikt.

Kow

Hej och välkommen Alkoholfen. Bra att du har tagit steget!

Jag vill egentligen bara ta udden av en sak. Se inte det här med viktminskningen som det viktigaste i sammanhanget. Fokusera på att må bättre och hålla dig nykter, vikten kan komma senare när du har hittat mer balans. Det brukar vara svårt som det är att fightas på en front, att försöka ta itu med flera samtidigt kan vara övermäktigt och då riskerar allt att kollapsa.

Gällande din fråga om hur lång tid saker och ting tar så är det väldigt individuellt. Du är du och jag tror att en bra hjälp kan vara att prata med någon professionell, jag får en känsla av att du har det jobbigt och visst kan vi vara ett bra stöd och pepp. Men om du har underliggande problem så bör du prata med någon som verkligen kan hjälpa dig.

Inte min mening att förminska något eller så, talar bara från erfarenhet, att det är inte lätt att försöka fightas med flera demoner samtidigt.

Med det sagt, kämpa på, du är modig och stark som tar steget!