Så kaxig man kan vara... Trodde för ett ögonblick att jag kan ha ett normalt förhållande till alkohol. Istället gjorde jag mina barn besvikna och arga. Och mig själv ännu argare.
Jag slarvar ju bara, jag förstår inte varför jag är så dum?! Jag KAN ju vara utan alkohol, jag har ju bevisat det tidigare! Varför utsätter jag mig och barnen för detta?
Nu ska det i alla fall bli ett slut på det här, ingen mer alkohol. Nu får det räcka.

Tack för supporten! Jag har följt din tråd och förstår att du också kämpar, på många olika sätt. Ja, vi får stötta varandra i eländet helt enkelt! Kram på dig!

Nu känns kroppen okej igen efter senaste missödet. Underbart. Och inget sug. ?? Jag har ju aldrig nåt riktigt jobbigt sug egentligen, därför är det ju ännu dummare att jag strular till det för mig ibland. Eller så är det precis det som är anledningen? Att jag inte tar problemet på allvar? ? Jag har i alla fall lovat mig själv och mina barn att gå till en alkoholterapeut nästa vecka. Av flera skäl, framförallt för att jag måste lära mig att ta emot hjälp, men också för att få mina barns respekt och förtroende. ?

Nåväl, en bra kväll (utan alkohol) lider mot sitt slut, nu är det dags att sova, Kram alla. ❤️

Nyss hemkommen efter en riktigt krispig långpromenad med hunden. Härligt! Har gått runt och dragit in djupa, långa andetag - in med det fräscha, ut med det solkiga. In med gott humör, ut med ångesten. Tror det funkade... ??
Dock har jag lite ångest för att gå till jobbet imorgon. Likväl som jag ser fram emot det, skönt med rutiner igen. Jag inbillar mig dock att min chef förstått att jag mått dåligt och till och med varit påverkad när vi pratats vid i telefon i mellandagarna (då jag var ledig ska tilläggas!). Jag vill inte gärna berätta om mina alkoholproblem, tänker mer att jag beskriver min ångestproblematik. ? Lite fegt kanske, men ångesten är ju trots allt roten till det onda, alkoholen symptomen/”medicinen”...

Jag menar att börja med att berätta om din ångestproblematik. I den ingår ofta, som du säger, alkoholen. Känner du sedan för det kan du berätta mera vid ett annat tillfälle. Oftast känner man när det passar. Fegt eller inte, jag skulle i alla fall välja att göra som du planerar. Lycka till! ♡

Vad skönt att få feedback! ❤️ Jag känner mig lite lugnare nu på kvällen än tidigare idag. Fysiskt mår jag bra. Jag får helt enkelt bita ihop imorgon och gå till jobbet med huvudet högt och möta chefen efter bästa förmåga. Ingen aning om hur han kommer att bemöta mig. Jag glädjer mig åt att jag i alla fall inte har SKRIVIT nåt tokigt till honom när jag varit påverkad ? Illa nog att vi talats vid i telefon, men ett samtal försvinner, sms eller mail har ju tyvärr en tendens att finnas kvar för eftervärlden... ?

anonym17136

Maran .. hoppas allt är väl .. undrar också hur det har gått ..
Tack igen .. för att du räddade mig den där lördagkvällen för snart ett år sen ..
Kommer du ihåg ? Dina kloka ord om att jag skulle lämna tillbaka boxen ..
Igen ..Hoppas du är ok .. Kram

Tack, vad gulliga ni är som bryr er om mig hur det går för mig! ❤️
Och klart jag minns dig Lerigen! ? Kul att höra ifrån dig!
Jodå, jag hade världens värsta ångest inför måndagen. Hade först en träff med en alkoholterapeut på lunchen - stor anspänning inför det... och träffade inte chefen förrän ganska sent på eftermiddagen, då både kropp och själv var helt utmattade... ?
Men det var ett jättebra möte! Jag berättade om min ångestproblematik och att jag går hos en terapeut (sa inget om alkoholen). Han lyssnade och kom med goda råd om KBT och vi satt och diskuterade antidepressiva mediciner...? Tydligen har han någon nära anhörig med ”liknande problem”.
Han sa det aldrig rakt ut, men jag tror han förstår att alkohol är inblandat, men att han känner sig lugn med att jag har fått hjälp av en terapeut så han ligger lågt så länge han ser att jag mår bättre.
Sen sov jag som en stock natten mellan måndag och tisdag, och efter det har jag mått jättebra! Det var som en stor sten lyftes från mina axlar efter dessa två samtal jag hade på måndagen! ?? Jag har varit grymt pigg och produktiv på jobbet, sovit gott, ätit ordentligt och mått oförskämt bra helt enkelt! Och inget sug efter alkohol överhuvudtaget! ??
Alkoholterapeuten kommer kontakta mig i slutet av veckan för att boka in mig på nån KBT/Mindfulnes-grupp, och det ser jag fram emot! Ska bli intressant och förhoppningsvis kan jag lära mig hantera min ångest på ett bättre sätt.

Ungefär så är läget just nu! Jag blir glad att ni hör av er! ❤️ Jag har varit så trött på kvällarna när jag kommit hem att jag inte varit inne och läst några trådar, men ska försöka uppdatera mig i era snart!

God natt på er! ❤️