Före jul gick allt så bra. Så föll jag under julhelgen. Nu sitter jag här mitt i natten och inser att jag kan inte fortsätta dricka. Hela julledigheten känns bortkastad. Kommer jag någonsin ur det här.

New start

Har varit hemma med förkylning i 2 veckor. Ska till läkare idag.Tröstar mig med vin. Tänker varje morgon att idag ska bli nykter men på em när rastlösheten tar överhanden faller jag dit. Längtar efter nykterheten och glädjen jag hade före jul. Känner mig ledsen och misslyckad. Ber om att idag ska bli vändningen. Idag ska jag klara mig. Ska prova att läsa och skriva här mest hela dagen och hoppas på att jag klarar mig idag.

...än igår! Lämna den tynga ryggsäcken som är/var fylld med vin och låt den ligga kvar eller släng den helt enkelt. Vändningen blir idag så får du tänka och när vintrollet börjar knacka på dörren slänger du igen den, öppnar datorn och läser här. Känn dig inte misslyckad bara! Okej ja det är inte lätt och försöker peppa dig men förstår hur du känner. Har känt mig misslyckad så många gånger och tänkt att ett glas vin eller cig spelar ingen roll och så var det igång igen liksom. Lycka till idag och se framemot att vakna pigg och fräsch imorgon

New start

Jag dricker för att slappna av, dämpa ångest, när jag blir stressad eller är hungrig. Nu när jag skriver det ser jag hur idiotiskt det är. Känslorna finns ju där ändå. Så onödigt. Jag har ett bra välordnat liv. Gift. God ekonomi så A har egentligen inte gett så stora konsekvenser mitt liv. Annat än att jag mår dåligt av det. Kan lätt sänka en flaska vin själv. När jag är ledig dricker jag mest varje dag men har inga problem att låta bli när jag jobbar. Det är så knepigt för när jag jobbar finns liksom inte ens tankarna på A men när jag är ledig kan jag liksom inte låta bli.
För 4 år sen drack jag för mycket. Berättade för min man och fick fantastiskt stöd. Var nykter i 4-5 månader. Kunde sen hålla A på en måttlig nivå men sen i våras har det bara blivit mer och mer. Jag och min man har inte pratat om det nu men jag anar att han förstår. Tänker prata med honom i helgen när vi är själva och har tid. Vi ska på semester till solen då. Inser ju att jag behöver hjälp. Känns som ett svårt steg att prata med läkaren. Vet inte varför? Klarade 32 dagar före jul med hjälp av forumet. Kände mig så stolt. Trodde ju att jag skulle klara det måttligt över julen men nu är det ju så svårt att sluta igen.
Känner igen mig från flera här i forumet som beskriver frihetskänsla när man släppet A. Försöker skapa en målbild att jag sitter där i solen med en kopp rooibos te. ( rooibos te är en dryck som jag fullkomligt älskar).
Virriga tankar men det känns skönt att skriva.
Tack alla där ute som ger så bra stöd

New start

Tack för kloka tankar. Såg ditt inlägg efter jag skrivit mitt. Vi skrev väl samtidigt. Känner mig väldigt lättad efter det jag skrev. Vårdar mig med te och honung. Tar en timme i taget. Vill verkligen lyckas idag.☺

New start

Äntligen är jag på banan igen. Klarade dagen Hur bra som helst. ?Sjukskriven en vecka till med en envis virus dock?
Dagen avslutades med tv middag tillsammans med man och son. Vi såg på en gammal humoristisk film. Jag drack massor av rooibos och kände att jag verkligen var närvarande. Med det i ryggen tror jag att morgondagen går lättare.
Varför dricker jag A när det är så mysigt utan?
Tack för allt stöd.

Bra kommentar: " Varför dricker jag A när det är så mysigt utan?" Den som hittar svaret på den gåtan blir nog nästa Nobelpristagare i medicin. ?

Kom igen, du fixar det här, jag tror på dig! ♡ Fortsätt hänga på forumet, läs och skriv. Som du själv säger, det är ett otroligt stöd.

New start

Det är det jag ska bli. Nobelpristagare i medicin?

Mirabelle

Alltså julledigheten... Om än den var rusigare än du mår bra av, så ledde den ju faktiskt till att du drog viktiga slutsatser, eller hur? "Jag har inte misslyckats, men jag har hittat ett sätt som inte funkar" typ... Nu vet du det. Bra att du skriver ner det svart på vitt också. Nu behöver du formulera en ny strategi. Klart du kommer klara det!

New start

God morgon
Tack för kloka tankar. När jag vaknade tänkte jag lite åt det håller. Oavsett vad vi möter för svårigheter i livet så drar vi ju erfarenheter av det. Nu vet jag att även om jag kan hålla A på lagom nivå vid något tillfälle så leder det till mer och mer och tillslut har jag svårt att sluta. Så skönt det var att vakna utvilad.
Finns det någon som har tips på bra strategier så är jag intresserad.
Kramar till alla starka och tappra. Känns så skönt att veta att man inte är ensam

New start

Redan efter 2 dagar känner jag ny energi. Medveten om att det är nyhetens behag men gläds åt att jag är nöjd med mig själv idag i alla fall. Jag blir så stärkt av att läsa här. Vilken otrolig kraft vi har tillsammans. ☺