Har försökt så många gångerna egen hand att jag inte litar på mej själv. Vet tyvärr inte vad nästa steg blir om kag misslyckas igen, depressionen blir allt allvarligare.

Har någon vart i kontakt med missbruksenheten? Så rädd att arbetsgivare och barn blir delaktiga. Någon med erfarenheter?

Du försöker många gånger, ett bevis på att du inte ger upp. Du vill verkligen få en förändring av ditt alkoholberoende. Flera kan garanterat lätt känna igen sig i det, att fundera över "men hur ska jag lycka då", "vilken är min väg".
Du har en tanke att vända dig utåt för ytterligare stöd ut över forumet och eftersöker nu erfarenheter. Ibland tar det lite tid innan man får svar så jag tänkte bara titta in och hoppas det är ok att slänga in ett förslag, vet inte om det blir hjälpsamt.
Om du känner dig osäker skulle du kunna ringa utan att uppge personuppgifter till den mottagning du funderar på att vända dig till och höra om dessa frågor du funderar kring, eller kanske rent av känner någon du skulle kunna tänka dig ringa åt dig och fråga?

Fortsätt gärna skriv och läs här också såklart.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen

Jag sökte till alkoholmottagningen f två mån sedan (efter att i flera år försökt dricka måttligt m misslyckats). Gick på drop in. I väntrummet satt mest ”a-lagade” o det var en fruktansvärd stund. Ville bara försvinna. Kändes helt overkligt att jag satt där. Men jag visste att jag har problem som alla sndra s kommit dit. Även om jag sköter jobb o fam o få vet om mitt missbruk.

Väl hos läkaren blev jag mycket väl o proffsigt bemött. Började m antabus. Varit där o fått det 2-3 ggr i v. Alla så snälla, duktiga o proffesionellt! Jag tror aldrig de ksn bli så på vårdcentralen. På en alkoholmottagningen är man en vanlig patient o människa.