Startar den 4 januari :)
Vilka vill vara med peppas och kämpa ?
Kanske ses och höras och träffas och skriva? Allt för att byta vanor.....❤️❤️

är min förhoppning med! Jag startar i dag, hade satt 10 januari som startdag för att vara nykter i tre månader, men helst för alltid eller ett år till att börja med. Nu blir det inga förhandlingar mer, beslutet är fattat. Känner mig taggad men nervös med tanke på min historia. Hur som helst, det verkar ju finnas många här inne som vill dra igång nu med ett bättre liv utan alkohol. Vi peppar varann!

Jag försökte innan årsskiftet men sate igång igen med storhelgerna. Inte vackert, 7 veckor nykterhet var inte lösningen på ett fortsatt drickande...
tänker aldrig säga aldrig men en längre tid måste gå innan jag vågar testa igen, måste läka, kanske dricka svagt, vet ej, söker likasinnade för attklara detta, nya vänner nya vägar ❤️ Kämpa ! ??

Min första vita dag var 6/1 och jag är helt klart med och kämpar! Har de senaste åren druckit alldeles för mycket vin och det har påverkat min träning, mitt humör, hur min kropp mår. Dessa 5 dagar utan alkohol har varit heeelt fantastiska. Har en syster som är nykter alkoholist men som jag tror har börjat smådricka igen men klarar det tydligen under kontrollerade former. Jag sökte mig till trevliga stunder för att få röka (feströka) och dricka vin. Jag umgås i en krets där jag är den enda som sportar och aktiverar mig men har svårt att tacka nej till vin. Nu kör vi då!