Hej allihopa! Läst era trådar i en veckas tid. Ni har hjälp mig och inspirerat mig. Tack ❤ Nu var det dax att träda fram, registrera mig och fixa en egen tråd. Är sprängfull av allt hemligt jag hållt för mig själv, döljt för andra och även ljugit för mig själv. Den nakna sanningen. Ska bli skönt att få lufta allt här, med er som lixom sitter i samma båt, ja ni förstår vad jag menar. Är glad att jag tog steget att börja skriva här. Återkommer om min historia , tankar, känslor och mitt liv. Även om det är ett litet steg ut ur min isolering och hemlighetsmakeri , så känns det som ett stort steg för mig.

Ett viktigt steg mot en förändring, mot ett fräschare och friare liv. Här finns många stöttande och kloka cybermedresenärer. Ser fram emot att höra mer från dig. Stort lycka till på din resa och på återhörande!

Första steget taget, att inse att vi har problem. Hade kunnat vara jag som skrivit ditt första inlägg - för snart tre månader sedan. Exakt så var det för mig då.

Välkommen och lycka till! ♡

Här läser man och känner igen sig i de flestas tankar och hjärnspöken! Jag är precis som du lite hemlig med mina vänner och närmaste men det är så skönt att ventilera sig här! Återkom när du är redo! *nyfiken*

Mortis

Är också ganska ny här och har fått mycket pepp och stöttning. Bara att läsa har hjälpt mig så mycket. Ser fram emot att följa dig :)

Smultronblomman

Miss Mary Poppins, Morgondag , Jullan65, Vinäger , Snart 50 , Pellisan och Mortis. Känner mig väl emottagen o välkommen här tack vare er! ❤ Har lixom laddat inför att börja skriva här och öppna mitt hjärta. Vet inte var / hur jag ska börja.... kontrollfreak som jag är har jag svårt att bara skriva rakt ner o ut från mitt hjärta. Öppna upp portarna till det man så länge hållt hemligt och förträngt. Har så mycket inom mig, som jag behöver få ut, ventilera, erkänna, sluta förneka, acceptera. Mörka sanningar som behöver komma fram i dagsljuset. Ängeln på ena axeln som kämpar mot djävulen på andra axeln. De fuckar upp mig. Ambivalent. Har en känsla av att det kommer bli en ketchupflaska effekt , öppnar jag upp kommer allt på en gång. ? Hoppas ni kommer orka läsa o ge mig feedback. Om inte annat så blir det skönt att få lätta mitt hjärta för att inse min sanning för mig själv. Orkar inte hålla allt inom mig längre. Har ingen i min närhet jag vågar el vill prata med om detta. // En kram i natten till er alla! ?

Mirabelle

Här har du en medsyster, en likasinnad ketschupflaska! Det skulle handla om att sluta skåpsupa, men så ””splatt!” pruttar både den ena och den andra sanningen om livet ut ? Det är befriande och skrämmande på samma gång... Kram och välkommen!