Hej,
Har läst här ett tag och känner nu att det kan vara tid för att försöka formulera hur jag har det och inte vill ha det med alkohol i mitt liv..
Är så fruktansvärt trött på att tankar på alkohol och konsekvenserna av mitt drickande tar en så gigantisk del av mitt liv. Det känns som jag i bästa fall står och stampar på samma fläck. Jag har ambitioner med mig själv, med min familj men pga. att jag är bakis i stort sätt varje ledig dag händer det inte så mycket. Detta och den rent kemiska ångesten alkohol numera ger mig håller på att äta upp mig.
Jag dricker sällan måndag-torsdag. Har faktiskt inga större problem med att vara nykter på arbetsveckorna. Men i och med att jag dricker, och oftast dricker jag riktigt mycket fredag, lördag och söndag (minnesluckor är rätt vanligt förekommande) är jag alltid sliten på måndagar, inte alltid i bästa form på tisdagar, därefter börjar livet ordna upp sig och jag känner mig stark onsdag-fredag. När jag kommer hem på fredagarna känns allt så bra och härligt och jag "unnar mig" öl och vin och sedan efter några glas är alkoholen det viktigaste för mig fredag kväll, lördag från eftermiddagen och framåt. Även söndagarna ser ut så. Jag är så ofantligt trött på mig själv och det känns som jag inte har kraften att ändra det själv. Jag har försökt minska mitt drickande både i antal tillfällen och i mängd ett antal gånger under flera års tid. Det kan fungera ett kortare dag men det slutar alltid på samma sätt. Nu har jag sökt hjälp hos en beroendemottagning eftersom jag inser att jag inte klarar det själv. Har så svårt att se att jag aldrig ska dricka mer. Vin till maten, en pubkväll med kompisar etc. Känns så tråkigt och jag vill inte avstå från det. Kan jag lära mig dricka måttligt igen efter många år av åt skogen för hög konsumtion? Jag vill verkligen det men jag undrar om det är möjligt? Är det någon som känner igen sig i hur jag dricker? Vit i fyra dagar och sedan helgfylla i stort sätt varje helg. Eller snarare fylla vid ledighet. För mig blir jul/nyår och sommarsemester alltid alldeles för alkoholdimmiga. Jag är så trött på detta!