6v nykter. I torsdags kom demonerna och jag ville åka till bolaget å köpa en flaska rött. En fixide som att efter en lång arbetsv. sätta sig ner i soffan med ett glas rött som snabbt blir 4. Min sambo pratade med mig och jag ändrade tanke, skönt.

Min tanke var att kunna sluta vid 2 glas. Att visa att jag visst kan. Blir ett bättre jag. Att jag har en karaktär. Att inte A kan ta över. Att jag kan njuta som alla andra.

Men jag vågar inte prova. Vet inte om jag någonsin ska det. Vill vara nykter. Men samtidigt, VIN är ju så gott och jag saknar det väldigt vissa dagar. Vissa inte. Men jag saknar verkligen ruset.Varför gör jag det? Orkar inte med alla frågor om varför man inte dricker.

Känner ingen större skillnad på mig själv förutom att jag gått ner i vikt. Jag är glad och mår bra såklart! Men tuffast är det sociala träffarna. Nyår och en utekväll gick hur bra som helst. Så har redan provat. Så skönt att vara "med" hela kvällen å veta vad man säger. Ingen inre stress om att dricka mer. Samtalsämnena kommer från hjärtat och inte bara slödder. Många plus med att vara nykter sådana kvällar..

Ska ha ett par tjejkompisar här en helg snart. dom älskar vin. precis som jag. dom kommer att acc att jag inte dricker så det handlar inte om detta. Mer att JAG blir ledsen för att jg inte får dricka å känna ruset med dom. Hur mysigt och gott det är.

Tanken stressar mig. Men det stressar mig också att dricka A, att tänka på hur fort och hur mycket man dricker. Att tänka på vad man säger. Att inte bete sig som en idiot. Som jag oftast gör..åå så mycket tankar som snurrar. Jag inser ju att det är en drog som jag saknar. Men hur blir man kvitt detta...

Nackdelar med att dricka vin:
Jag kan bete mig illa
Jag mår illa
Bakfull
Minnesluckor

Fördelar:
Gott
Slipper alla frågor

Hur gör ni andra?
Hur går era tankar när man försöker "övertala" sig själv om att man inte har så stora problem och att man visst kan ta 1-2 glas. Vissa kvällar kunde jag ju faktiskt det. 2 gånger av 10. Så en liten chans finns ju att jag är nöjd vid 2?

Funderar på att dricka när min sambo är borta. Vet hur fel det är. Men bara för att prova och se. Bevisa för mig själv att jag visst kan.

Jag är rädd att jag har större problem än jag tror..
Hur vet man?