Har insett att jag har stora problem med A och insett att jag måste sluta dricka helt för att inte förlora min sambo som jag älskar över allt annat.

Har alltid varit den på fester som alltid blivit fullast å druckit mest. Har på senare tid börjat få kraftiga minnesluckor och blivit stökig när man kommit hem från fester så det har gått ut över sambon.
Är som jag blir en helt annan människa när jag dricker och kan inte dricka med måtta så jag har insett att ända chansen är att sluta helt. Har aldrig haft sug efter alkohol på det viset utan är bara att när jag dricker då dricker jag tills det blir kaos.
Hällt ut all sprit som vi hade hemma och all öl.
Nu är det bara att hålla sig nykter å försöka undvika där det ska supas tex jobbfester eller resor med jobbet.

Har planerat att gå på ett AA möte imorgon kväll tror det skulle kännas bra att prata med andra om detta som är i samma sits iom att jag upplever det som lite tabu att prata om även med nära vänner.

Tillbaka.

Det är bra att du har hittat hit. Här är vi många som känner igen oss i varandras historier och vilken lömsk fiende vi måste tampas med. Med hjälp och stöd går det att förändra sitt drickande. Jag hade själv uppehåll ca 3 år innan jag sakta men säkert började igen. Nu inser jag att det måste bli ett slut igen. Men jag vet hur fantastiskt bra man kan må utan alkohol, men att tålamod är bra, det kommer inte på en gång. Kämpa på och ta en dag i taget.