Hej
Har i ca 6 mån druckit varje dag börjar med 2 gl vin det sista tog jag även på morgonen och det slutade med 1 fl vin
Drack pga att jag lider av ångest!
Var ju jätteskönt i början, förvandlades till skuld skam och mer ångest...
Igår hände nått jag ALDRIG vill uppleva igen,råkade ta endast 2 gl vin, somnade vaknade av en fruktansvärd panikångest stark förvirring v7sste knappt var jag va!!! Aldrig blivit så rädd och vill aldrig uppleva igen..
Nu inne på 1dygn av nada alkohol, men darrig , skakig, kramp i benen
Nån som upplevt detta?????
När går det över, när läker hjärnan?

Li-Lo

Vad bra att du söker stöd nu när du bestämt dig för att förändra sättet du dricker på. Det låter skrämmande det du upplevde och det du går igenom idag. Att ställa någon diagnos över nätet är vanskligt samtidigt låter symtomen du beskriver idag som en eventuell utveckling av abstinens. Läs gärna mer om det på vår faktasida: https://alkoholhjalpen.se/akut

Med det sagt så vill jag välkomna dig och jag hoppas att forumet med alla erfarna och generösa användare kan komma att bli hjälpsamt nu.
Våra kroppar har fantastiska möjligheter att helas. Idag är du nykter vilket är ett första steg till att må bättre.

Vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen

Figthern

Åhh aldrig fyfsn..men kanske dit man skulle...plus att jag upplever att mina ben är utan energi?
Hur läker hjärnan ?

Figthern

Men gud lät ju som det..bättre idag dock ❤

Figthern

Miss Mary Popkins
Hade du massa ångest alltså? Skakningar?
Så du mår bättre nu?

Figthern

Idag dygn 2 nästan att jag vill dricka..men..asså så stark ångest fyfan..garnera en 7 årig dotter som behöver mig

AL

Nån sa att det hjälpte mot lätt ångest. Naturläkemedel.
Allt är värt att prova anser jag....särskilt om man vill sluta med alkohol....som ger alla dina nämnda biverkningar och värre om man fortsätter dricka ohämmat.

AL

känner igen det du skriver om vad som händer med kroppen.
Hur länge det håller på ? - om du fokuserar på det känns det som en evighet. Går du ut och går, duschar, aktiverar dej på ngt sätt känns det mindre intensivt.
Dricker du igen blir det värre efter ruset lagt sig.
Det finns ingen quick-fix/ genväg till att må bra tyvärr.

AL

Tänker att du måste fundera över dina anledningar till att fortsätta dricka. Såg i ditt 1a inlägg att ...du råkade ta 2 glas vin.... Att dricka är inget man råkar göra...Det är planerat...när var hur...Det är när man kommer till hur mkt ..som hjärnan slutar fungera normalt ? Sätt stopp nu. Planera ditt icke-drickande.

jessi75

Det du upplever kan vara farligt! Du behöver hjälp av vården, kanske läggas in för avgiftning?

jessi75

Men har läst ALLT som går att läsa om beroende och abstinens... om man slutar tvärt med alkohol kan man få nåt som kallas delirium, det låter som du kan vara benägen till det, men vad vet jag? Tycker bara att du ska ta det på allvar och söka hjälp❤️