Har ett eskalerande bruk av starka drycker sedan 9 år tillbaka. Det var då min son dog. Hade svårt att sova, fick sömntabletter som fungerade bra men efter att jag berättat för min läkare att jag började få problem med alkohol så fick jag inga mer recept utskrivna. Drack mer för att kunna sova. Började gå på kbt hos kurator för mina alkoholproblem, gick inget vidare. Klev in i ett program med 12 stegsmodellen med möten på AA, men det kändes inte som någon hjälp, kände ingen samhörighet förutom alkolproblematiken. Nu har det gått 4 år sedan dess och jag befinner mig på status quo. Vad finns det för andra alternativ än AA, länkarna. Vet inte varför de känns så omodernt med det ältande i det gamla, de ger mig ingen motivation. Känner inte igen mig att jag ska känna harm, att jag ska be om ursäkt om jag bettet mig illa, och ja, det brukar jag göra, betala tillbaka skulder som jag inte har. Jag gör bara illa mig själv där jag sitter ensam och dricker. Sköter mitt jobb, betraktas som glad, trevlig och flexibel, ingen som förstått hur illa det är, än. Betalar mina räkningar, träffar mina nära och kära nykter. Det är bara min svägerska som vet hur det är och hon är orolig. Men något händer kl 17 om jag inte jobbar eller har något annat inbokat, yes dax för lite dricka! Skulle kännas så bra med peppande och glädjefyllda aktiviteter tillsammans med andra som försöker hitta ett nyktert liv istället för att gräva i det förflutna. Var hittar jag det? Finns det överhuvudtaget?

jag ser att du skrev detta inlägg för ett tag sedan, du har fått svar på ett annat men inte detta. Så kan det vara ibland tyvärr, det är många som behöver skriva flera gånger då det vissa dagar är flera inlägg som är nya och ofta försvinner man in i mängden. Bra att du ändå fortsätter skriva och läsa här. Det hörs tydligt i det du berättar att du är en person som inte ger upp, du försöker på nya sätt när något inte fungerar. Bra. Du kommer att hitta en väg som passar dig när det gäller alkoholen och finna annat som kan hjälpa dig med sorgen över din son och att ta hand om dig.

Fint att du är här.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen