Jag har idag gått med här, och det känns redan mycket bättre känner mig lugnare av att ha bestämt mig. Jag har ju som sagt druckit väldigt mycket varje dag under flera års tid. Har aldrig hållit mig från alkohol mer än någon dag åt gången. Det jag då känner är "krypningar" i kroppen. Jag undrar nu lite över abstinens.....Vad kan man tänka på för att underlätta om jag nu skulle få det? Vet inte alls hur min kropp kommer att reagera på att inte få sin dagliga dos alkohol. Kanske dum fråga, men finns det medicin man kan köpa receptfritt på apoteket i såfall? Jag har verkligen ingen erfarenhet av det här, och ingen jag kan prata med om det heller. Tacksam för alla tips jag kan få! Kram på er!

Hej <3 . Åh känner igen de där krypningarna... hemska!! hade det inte varit för dem tror jag jag hade kunnat undvika alkohol lättare.. jag tycker att träning hjälper mot dessa krypningar... om jag till exempel springer 5 km när jag känner dessa.... så går de bort.. det är som att kroppen måste röra sig för att abstinensen ska bli uthärdlig.. alla är nog olika här.. men jag tycker att ligga still är det värsta :).Testa att dra ut och ta ut dig fysiskt.. ordentligt.. det ska kännas in i märgen... jag tror detta kommer underlätta för dig <3 KRAM starkt att du hittat hit!!!

Mirabelle

Jag har haft sådana krypningar sedan jag var barn. Vidrigt. Som Odette skriver så hjälper träning. Att ha sval temperatur inomhus hjälper också. Mina barn har samma problem. De är hjälpta av tyngdtäcke när de ska sova. Testa kosttillskott också. Krypningarna blir värre om man har brist av järn, magnesium, zink. Gratulerar till ett bra beslut!