Hallå på er!

Här har ni en kille som 31/1 firade sitt 5:e nyktra år! För de som tvivlar på sitt eventuella val eller tankar på förändring, så kan jag säga följande:

Ja, det kan vara tufft, och man kan bli sugen. Men förr eller senare, så kommer ni inse hur skönt och smidigt det nyktra livet är! Bara faktumet att vakna fräsch på morgonen utan blackouts, ångest eller slippa på att hinna till Systembolaget är 3 små saker.

Just nu, speciellt idag, så har jag blivit otroligt påmind om beroendets sug och djävulskap! För ca 1 månad sen så slutade jag tvärt med tobak. Jag hade "tur i oturen". Helgen jag slutade hade jag fått magsjuka, vilket gjorde att jag verkligen inte ville gå ut och röka. Men sedan gradvis har suget smygit sig på och av. Och ibland kan man få det där jävla starka suget. Det suget som är så starkt, att man blir tokig. Hjärtat börjar slå snabbare. Hjärnan spelar dig spratt. Du börjar nästan gråta. Allt känns bara förskräckligt. Allt känns meningslöst utan nikotin. Man blir nästan avundsjuk så fort man ser en rökare som njuter på gatan!

Vart vill jag komma med nikotin i detta forumet?

Jo, därför det är också en tuff utmaning att sluta med. Det är inte kul att göra sig av med en vän, men samtidigt så kostar den där vännen både pengar, utseende, vett och hälsa. Det påminner otroligt mycket om när jag slutade kröka, så jag känner med er andra!