Ny här, och söker ett ställe där man kan skriva det man känner.. Kommit rätt??
Jag har alltid haft en förkärlek till alkohol, allt blir så mycket enklare med ett glas i handen..
Har många fina vänner och stor familj, men när det kommer till kritan så sitter jag ändå ensam varje helg, barnfri eller inte.... Jag vet ju att alla har fullt upp med sitt, och när dom väl ska göra något skoj, då är det den helgen man inte är barnfri....
Jag är en "tjej" i medelåldern, blev mamma rätt sent, är nu singel och har mitt barn varannan vecka. Jobbar heltid och är beroende av mitt körkort för att jobba.
Vad gör man när man har tråkigt hemma, när man tycker lite för synd om sig själv? allt blir ju enklare med bara ett glas vin....
Hur bryter man mönstret? Hur kommer man ut och träffar nya människor?
jag vill så gärna träffa kärleken igen, men hur gör man det när man inte vågar sig ut på egna äventyr?
Det är så mycket enklare att dricka vin än att göra något.. och vad ska man göra helt själv?

AL

då hade jag satsat på biblioteket och museum...där kan man drälla länge. Fast man kanske inte hittar sin nya drömpartner där...men vem vet ?

MOanna

Men jag har verkligen bestämt mig nu, nu ska A bort ur mitt liv. Jag hoppas att jag kan få ert stöd här, för det lär behövas.
De kommande dagarna kommer att bli tuffa, men på något sätt ska det gå. Det får bli många promenader, kanske något biblobesök, museum, och annat för att skingra tankarna... har dessutom två påbörjade pussel att avsluta.,
Jag har iaf rensat bort allt A hemifrån, en början

AL

Ibland funderar jag varför vi alltid tar den enklaste lösningen så fort vi mår på något vis. Varför ska vi alltid ta till "nappen"? Min urgamla mor säger...om inte människan dricker ihjäl sig så äter hon ihjäl sig....detta eviga behov av att alltid stoppa ngt i munnen...silvertejp är bra !
Jag ska ha tråkigt och myrkryp i kroppen och försöka uthärda det utan att äta och utan att dricka mängder av vin.