Läste på lite om The Sinclair Method och Naltrexone. Det finns ett TEDx Talk med Claudia Christian, och hon har också gjort en film som heter "One Little Pill" som kom 2014. Och det finns en blog med en frisk alkoholist (!) som har använt Sinclair metoden och heter Gary. Här är länken till hans blog:

(redigerat av admi)

Det finns hopp! Läkemedlet är godkänt i Sverige och det finns även ett som utsöndras långsammare och kallas Selincro. Väldigt spännande och med 78% som inte återfaller.

Finns folk på Flashback Forum som testat med framgång också. Hoppas att det hjälper någon!

<3

Li-Lo

Tack för att du vill dela med dig samtidigt har vi ett ansvar då det handlar om att länka. Jag hoppas att de som är intresserad kan hitta informationen ändå.

Vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen

Anthraxia

Jo, det där med "anonymt" är strulet; beställt från tre olika web-apotek för drygt 6000 nu, bara för att pojkvännen VÄGRAR uppsöka läkare (medicinen vill han dock ha...uppenbarligen)

KAN du alls göra det så fråga en jäkla läkare. Det är SÅ mycket enklare och billigare.

Anthraxia

Ett förtydligande; vi har FÖRLORAT 6000 spänn, då tullen verkar vara riktigt jävla på hugget...

berusad? Om jag tog Naltrexon och drack, inte kände någon berusning, så skulle jag bli frustrerad och irriterad.
Och förmodligen skulle jag dricka ännu mer än vad jag vanligtvis gör för att uppnå berusningen.

Man kan ju lika gärna ta ett alkoholfritt alternativt.
Alkoholfri öl=ingen berusning
Starköl+Naltrexon=ingen berusning.

Vad är vitsen?

(Vet dock inget om era alkoholvanor så skriver bara hur hur jag skulle tänka)

Kram

MM

Puih! Alkoholberoende är ett stort... problem på många vis, som bekant. En del klarar av att sluta med det på egen hand. De flesta gör faktiskt det visar statistik och forskning. Men eftersom det är så svårt och får sådana konsekvenser är det förstås frestande att pröva olika sorters quick-fix, mm. Speciellt om man är van att tillföra quick-fixen alkohol... Detta apropå Mama-Sans inlägg, bl.a.

Anthraxia

"Quick" vette fasiken - majoriteten verkar inte nå extinction förrän efter drygt ett år. Men jag gillar vetenskapen bakom Sinclair-metoden. Den är solid, och det finns drygt 100 vetenskapliga tester med Nal vd Placebo som NÄSTAN samtliga visar samma resultat; 78-80% blir fria från sitt beroende. Ja...förutsatt att de tar ett piller varje gång de dricker, för resten av livet.

Men det är - baserat på vetenskapen - en jäkla bra metod. Sedan spelar såklart den mänskliga faktorn in också...

Anthraxia

Berusad blir man. Säger iaf samtliga jag läst som har provat. Däremot får man inte den där "kicken" som beroende-hjärnor får av sin drug of choice. Vi får se om pillren jag och pojkvännen beställt kommer snart - jag ska fasen testa själv också isf :)

"...vetenskapen bakom Sinclair-metoden. Den är solid, och det finns drygt 100 vetenskapliga tester...." skriver du Anthraxia. Kan du referera till någon enda? Så vitt jag vet har Naltrexon väldigt klen effekt på de flesta. Men tror man på Gud eller morötter tillräckligt starkt,... så visst kan det hjälpa enstaka individer!

Btt

Tycker Dionysa att din kommentar var lite nonchalant om gud och morötter för så enkelt är det inte.
Men för att återgå till frågan Naltrexon L- glutamin och effekt.
Blev så nyfiken på allt skriveri om detta så jag testade l- glutamin.
Har druckit vin under ca 1 och ett halvt år var annan dag typ bara för att jag kan.
Tycker att det är gott och stimmulerande men inser att det.inte är bra.
Trodde inte alls på att L glutamin men testade.
Och det fungerade verkligen bättre än anat
Såg inte alls fram mot vinglaset längre var påtagligt, det kunde kvitta
Till och med så att jag.under en vecka tänkte att jag kanske ska sluta ta det denna veckan för jag vill se fram mot fredagsglaset.
När jag drack några glas trots att jag inte var sugen kände jag heller ingen alls tillfredställelse när jag väl drack dem ??!
Så jo det har verkligen effekt, ,på hur många , vilka , i vilken beroendeställning vet jag inte.
Och jag trodde inte alls ( det var inte viktigt ens)
Det fungerade ändå kanske för att det har effekt.??!!
Levande exempel finns ?

Naltrexon är dock inte glutamat. Naltrexon påverkar opioidreceptorerna i skallen, som blockeras, vilket gör att effekten av ett rus uteblir vilket ska leda till att man helt enkelt låter bli att dricka. Campral (akamprosat/glutamat) påverkar signalöverföringen mellan nervcellerna i hjärnan vilket leder till mindre sug och tankar på A. Det är två olika hjälpmedel mot alkoholberoende.

Var försiktig med läkemedel du har köpt online. Även om det ser ut att komma från US, Canada eller EU kan det likaväl
komma från Kina. Kan vara vad skit som helst i det men jag antar att du har koll på det. .... :)

Kram

MM

Anthraxia

Tack, vi kommer vara försiktiga.

Angående de undersökningar som gjorts så kan jag gärna länka - men jag vet inte om man får lägga in så mycket länkar här (?)

Jag jobbar 12-timmars idag, så jag testar när jag kommer hem - är någon mycket nyfiken så funkar Google "naltrexone double blind study alcohol" också :)

Men jag testar länka ikväll.

Ha en bra dag, allihopa!

Jag tror Naltrexon är bra i sig men under kontroll av läkare om syftet är att minska alkoholintaget. Och som du skriver fungerar inte på alla. Inte Campral heller. Alla får inte effekt. Dock om man fortsätter att dricka samma mängd, lika ofta men INTE uppnår berusning (vilket jag har förstått av en vän som intar dessa - han blir helt enkelt inte full, kicken uteblir) så är det lätt att man inte reflekterar över hur mycket man dricker. Då kvarstår riskerna med fysiska biten, cancerrisk, lever, hjärta, hjärna etc.

Om man lyckas dra ner konsumtionen så är det bra men inte om man ökar för att uppnå samma effekt som tidigare. Ja då är det skit.

Kan det hjälpa någon att försöka så kör på.

Verkar ju som att man kan köpa glutamin och testa. Billigare och kan köpas på hälsokost.

Kram o lycka till ni som försöker :)

det går jättebra! att skicka länkar till seriösa, vetenskapliga sajter, akademiska handlingar, etc. Alltså inget kommersiellt eller privatbloggar, reklam, etc. Du fattar.

DetGårBättre

Sluta yra om saker ni inte har en aning om. Jag tror inte det finns ett enda levande eller (dött) bevis på att någon som intagit Naltraxon ökar sin mängd alkohol "för att få samma effekt" som tidigare. Dags att läsa på om hur det fungerar i sådana fall. Det är som de flesta i tråden - som tur är - skriver ett läkemedel som gör att den där kicken uteblir och då får man inte begäret att dricka mer och mer. För det blir inte ett starkare "rus" ifall man dricker mer. Det fungerar lite som att bli "normal". Helst ska man ha hållit upp en längre period innan man tar dessa för att de ska få bäst effekt. Det kan vara en anledning att de inte fungerar på alla men oavsett så är det _ingen_ som ökar sin mängd alkohol på dessa vad jag vet!

Såg bl.a. i Läkartidningen, att Naltrexon kan ha viss effekt på vissa individer fr.a. då den vid-behovs-medicineras. Ungefär lika stor som vid psykosocial stödbehandling.

Med tanke på att det var jag som skrev och ingen annan så får du gärna upphöra tilltala mig "ni".

Jag har levande bevis i form av två nära kompisar som har ökat sin konsumtion efter startat med Naltrexon. Även min behandlande läkare på alkoholkliniken där jag har vart inskriven var ovillig att skriva ut Naltrexon till mig då jag redan har tendens att dricka oerhört stora mängder.
Just av denna risk. Vilket stämmer till fullo. Jag skulle hinka i mig mer om jag kände smaken av alkohol men berusningen uteblev.

"I see bitter people"

Puss o Kram

MM

Anthraxia

Nuuuu har jag varit uppe och igång sedan 04:00 - repstopp är tunga grejer :)

Jag fuskar lite, för naturligtvis var jag inte den första som letat studier och avhandlingar om Naltrexone - här finns hela listan:
https://www.c3foundationeurope.org/clinical-trial-evidence/

Nu är ju förvisso "bevisbördan" på mig, så för att förtydliga; man tar alltså referensen i stycket (t.ex "Alcoholism: Clinical Experimental Research doi: 10.1111/j.1530-0277.2008.00682" och sparkar in på Google, så kommer man till artikeln i fråga :)

Om jag absolut måste så kan jag absolut göra så med alla 125 artiklarna, men det lät jobbigt (och några av dem avhandlar Naltrexone och dess effekt på spel-sex-mat-missbruk, samt kleptomani, där den också visat sig vara mer effektiv än Placebo - dock har jag inte orkat kolla siffror på det, eftersom det främst är i alkohol-beroende det intresserar mig)