Hej. Framförallt på storhelger.. och ibland på veckorna så dricker jag mig berusad. Ofta känns det jobbigt att komma igång till vardagen efter det, med ångest. Ibland så fortsätter jag att dricka nån dag.

Jag är väldigt idrotts intresserad Jag tränar regelbundet. Åker vasaloppet och cyklar Vätternrundan. Med bra resultat.

Nyligen En kväll så kom min flickvänn på mig att jag druckit upp en av hennes vinflaskor i smyg. Hon blev väldigt besviken på mig. Det är inte första gången det händer. Ibland så brukar jag ha "köpt tillbaka " till henne utan att hon vetat om de. Det har pågått till och från några år

Jag har alkoholister i min släkt så man börjar bli lite orolig.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Egentligen så skulle jag vilja bli nykterist men det känns inte så lätt.

Li-Lo

Du har funderat en tid över dina alkoholvanor och snuddat vid tanken på ett liv utan alkohol. Du "inventerar" just nu, tittar på din situation, dina förutsättningar och framför allt på vilka dina skäl är för att göra förändringar. Det krävs mod att göra det du gör, att uppriktigt sätta ord på handlingar som ligger en bit från den du vill vara. Du skriver att ledighet på något sätt har blivit synonymt med alkohol. Bra insikt, berätta gärna mer.

Du berättar att du tycker om att röra på dig, sannolikt en hjälp nu.

Hoppas att sidan kommer bli ett stöd för dig nu, här finns så mycket kunskap & erfarenhet!

Välkommen igen,

vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen

John-Erik

Lillautomaten! Kul namn. :-) Dina funderingar ger lite "facit" s.a.s. Det du skriver sätter ju pennan på dina funderingar.
Du är således rätt ute i dina tankar. Om du tar dessa tankar på allvar så har tankarna tagit dig fram en bit.
Att bli nykterist är iofs ett stort steg. På Restaurnag: Med många frestelser med vinmeny kopplad till en avsmakningsmeny o.s.v.
Att ha alkoholism i släkten är väldigt tråkigt och varnar för risk. Känner många vänner som avstod p.g.a. genen.
Jag trillade dit av den där dumma genen. Gör inte det, Jag lovar att det är värre än värst.
Nu håller jag på med ett försök att kunna dricka normalt igen. Funkar det inte så lägger jag av.

Lycka till Vännen!

John