Jag älskar/tycker inte om mig själv., det är problemet.

Det skär i hjärtat att läsa ditt korta inlägg. Antar att din låga självkänsla på något sätt är kopplad till alkohol, eftersom du väljer det här forumet.

Tycker du inte om dig själv för att du dricker eller dricker du för att du inte tycker om dig själv? Tyvärr blir ju våra negativa känslor förstärkta av alkohol.

Tänker att det finns någon grundläggande orsak till ditt mående. Får du eller har du sökt professionell hjälp?

Fortsätt skriva, dela dina tankar, här finns bred erfarenhet.

Kram till dig! ♡

Mirabelle

Det är en stor och komplicerad fråga, hur vår självkänsla byggs genom livet. Många svar på varför man blir som man blir finns att hämta under uppväxtåren. Det går även att läka och bygga upp en sund självbild som vuxen. Men man behöver kanske hjälp av proffs på vägen. Fortsätt skriva. Fortsätt tro att du en dag ska känna att du är värdefull nog att skydda, nära och vårda ömt. Kram

AL

Förstår jag...den är min egen. Jag är sååå utbildad..har ingen trasig barndom...bra uppväxt och ok umgänge....inget vin förrän 20 års ålder.
Men har förstått i efterhand att alla konflikter löstes med tystnad....det påverkar mej nu.