Hejsan jag har så svårt att sluta dricka när jag väl har tagit 4 öl eller när jag är omgiven av andra som dricker. Och det är jag väldigt ofta såhär mot sommaren man dricker när man är ute i jänkarna på olika träffar. Men jag klarar inte av att dricka med måtta ingen som säger åt mig att jag dricker för mycket. Men jag känner det själv speciellt med den här jobbiga ångesten som äter upp en dagarna efter fast jag vet att jag inte gjort något fel och att allt var lungt alla hade roligt så kommer ångesten den är så jobbig jag orkar verkligen inte med den. Jag har inge sug efter alkohol så jag lär dricka på veckorna men på helgerna när jag ska iväg hjälper de mig om jag skulle klarat av att vara utan då skulle jag de. Men jag skulle gärna velat få tips på hur man kan göra så att det inte blir sånna mängder och att man hittar en balans som fungerar bra. Jag har ångest och är nedstämd och efter en utekväll är ångesten en miljon gånger värre utan anledning.

Om jag förstår dig rätt så är du nedstämd och känner ångest även när du inte dricker?
Då borde du inte dricka alls för alkohol förstärker ens sinnesstämning och då är det inte konstigt att du mår ännu sämre när du dricker.
Alkoholen funkar ju åt andra hållet också, dvs är du jätteglad och upprymd i dig själv så förstärks den känslan också.
Så mitt råd är att du tar reda på varför du är nedstämd och har ångest och får hjälp med att må bättre.
Kram och lycka till?

Mn94

Tack jo jag vet men jag kommer ingen vart med den undersökningen jag äter medicin bara sen blev de inge mer med det. Och de är så svårt att avstå när man umgås och bara har vänner som också gillar den stilen med att sitta i en jänkare och glida runt. Det är mitt liv det är de jag älskar och får mig levande. Så de är så tråkigt med denna ångest och aldrig få bukt med problemet men jag har tänkt testa olika saker när jag dricker så kanske de inte blir så farligt kanske köpa några folköl och några starköl och dricka lite mindre alkohol. Hjärnan spelar ju ett spratt med en och säger att de inte är någon fara efter en vecka så går man på de och dricker den helgen så får man ju ångest igen man lär ju sig aldrig konstigt nog.