Alla är välkomna att skriva här. Diskutera allt men A ska vara i huvudsak.
Lägger mig inte i diskussioner mer än om det passar in eller någon adresserar mig.
Om någon har en fråga kan den som känner sig manad svara på frågan.
Kanske att detta sätt kan ge snabbare svar om någon har ett brådskande
dilemma gällande A eller därmed anknuten fråga.
Näringsfrågor, träning, måttlighet, balans,livsfrågor går bra

Ha det gott alla vänner och välkommen att skriva ditt inlägg!

John

Elise64

Nu missade jag något tror jag!
Hade jag vetat vem du är hade jag ringt dig... så hade du fått berätta.. det var säkert något bra skrivet?‍♀️

John-Erik

Sista dagen idag dag 21. Funderar redan på vilket vin jag ska smutta på i morgon.
Men ... Går det åt pipan så... blir det ett längre uppehåll..
Känner mig bra behandlad här Dionysa :-)
Nu får det bli sol och sommar, trött på halvdant väder

Elise64

Grattis och lycka till...du fixar det! Hoppas du ändå går in här och åtminstone läser min tråd nån gång... behöver din pepp och dina råd! Själv har jag satt 3 månader som mål.. för att sen utvärdera? Tack?‍♀️

John-Erik

Elise,

Fortsätter att skriva och kommentera så klart!
Från det ena till det andra. min fru tycker att jag överdriver så fort jag kommit på något bra. Det blir lätt för mycket
av kosttillskott m.m. Har nog sannolikt det största förrådet av alla i landet. Och detta har jag både på landet och hemma i dubbla
uppsättningar. Vet inte riktigt vad min hysteri bottnar i, men tror själv att barndomen präglar en.
Allt ska vara så mycket fast jag kanske inte behöver allt...Konstigt är det..
Ungefär som när jag handlar när frugan är med. Handlar för mycket varje gång. Kan stoppa ner 4 gurkor och annat
som vi inte har åtgång av. Frugan plockar ur det jag stoppar i. Då får hon iofs lite vardagsgympa..men ändå?
Detta med "för mycket" kan ha att vi alltid hade tomt kylskåp hemma i min barndom. Är uppväxt på korvkioskmat.
Fenomenet "för mycket" visade sig igen när jag skulle tappa några björkar på björksav.
Vätskan är god och smakar lite sött. Välgörande och nyttigt. Är bra om man ska rensa ur njurar från gifter och njursten.
Förr i tiden, för några hundra år sedan, hette det att man drack till sig märg efter en lång och hård vinter med mycket prövningar.
Naturligtvis blev det för mycket björksav. Satte 4 st. 10 litersdunkar i 4 björkar. Dom var fulla på morgonen efter.
Trodde inte att det skulle komma så in i h....e mycket så snabbt.;-)
Hållbarheten är bara 2-5 dagar i kylskåp så det sket sig i 180.. Stackars björkarna hade kunna fått ha kvar av det mesta.
Har dock fryst in mycket. Man kan ta en "nubbe" på morgonen varje dag. Tas inte på kvällen då sömnen kan störas.
Man blir pigg... När man gör detta så måste man tänka på några saker: Borra ungefär en meter upp på björken.Snett uppåt
Googla, där finns tips och råd. Vad skulle vi göra utan internet?
Saven är bäst på skuggsidan. Stoppa in ett plaströr i hålet som leder till dunken. Sedan måste man plugga igen hålet när man är klar för att
björken inte ska sava ur all vätska. Man kan bara göra detta under några veckor innan löven spricker ut.
Men. ... finns ju alltid ett men, tar man för mycket så kan man få biverkningar.. Försiktighetsprincipen således.
Här följer min dagliga ranson på allt jag tar. Mycket kan tyckas och jag har svårt att ta bort något. Frugan är på mig om att det är för mycket för kroppen
att ta om hand:

Magnesium för hjärtat
Aminosyror 14 olika aminosyror. Kroppens byggstenar
POMI T Prostatan (Gurkmeja, grönt te, broccoli, granatäpple)
Koffeintablett Se forskning om hur bra koffein är. Tas inte på kvällen
Omega 3
B-vitamin Bredspectrum
B12 I sprayform. Behåller under tungan i någon minut. Mycket effektivt.
A-latenta behöver mer av detta preparat.
Probiotika 15 miljarder bakterier morgon och kväll
C-vitamin Liposomalt C-vitamin som är lindrigare för magen och tas upp på ett bra sätt
Lite dyrare men väl värt ändå

Maria Tistel Inte varje dag. Leverstöd

Cellsyre Bra för bl.a. om man har överväxt av Candida. Många A-latenta har det p.g.a sockerinnehållet i A.

Zeolit Avgiftning, tungmetaller. Inte varje dag. Tas i kurer om max 14 dagar.

Lakritsrot Binjurar. Inte varje dag.

Pantotensyra Extremt viktig

Juice Jag gör en juice varje dag som tas på morgonen. Broccoli, ingefära, ananas, melon, gurkmeja,Spenat,
äpple, morot, olika sallader, citron och man kan ha i bär om det är säsong.
Viktigt att behålla allt. Finns ju juicemaskiner som sorterar bort mycket av det nyttiga. Ska inte användas.

Allt detta kan ju låta lite jobbigt och det är det ju också i viss mån. Men det är numera en vana ungefär som att borsta tänderna
en vardagsrutin..

Bästa hälsn. John

Ron32

Frukt- och grönsaksjuicer är det bästa att starta dagen med. Jag har två varianter.
1. Spenat, blekselleri, morot, citron, tomater, citron, gurkmeja, ingefära och några droppar tabasco samt chiafrön och svartpeppar.
2. Tomatjuice med citron, svartpeppar, gurkmeja, ingefära och tabasco.

En ren boost på morgonen! ??

John-Erik

Bägge varianterna har sitt. Tabascon är ju heavy s.a.s. Bra för matsmältningen???
Glömde rödbeta i mina recept. Bra för hjärta/kärl p.g.a. nitratinnehållet.

Du skulle definitivt kunna starta något inom hälsokostbranschen! Såvida du inte redan är där?!

John-Erik

Nej inte ännu hehe. Bara för husbehov. Har så mycket i lager så att jag skulle kunna öppna en dylik :-)

Ron32

Behöver inte äta en stadig frukost, de här drinkarna mättar bra och håller oss mätta ett bra tag. Ta ett ägg därtill, lite avocado och grapefrukt sen klarar man sig till lunch ?och ☕️Såklart!

John-Erik

Jo bäst före datum är en ständigt närvarande detalj när man har så mycket.
Måste planera bättre då mycket måste rangeras ut inom kort.
En sak.: D-vitamin är farligt att överdosera. Hade för mycket i mitt blodtest sist.
Nu när det är sol så räcker det vi får av solen. Tar varannan dag på vintern

frukost är ju gott och trevligt?! Äta riktig mat, gärna tillsammans med någon – då klarar man sig utan alla dom där pulvren som kostar skjortan. Bra med justa rutiner också om man är i missbrukargenren.

John-Erik

Mycket bra! Kaffet är viktigt och nyttigt. Avocadon överlägset bra..Lägg till lite Melon Ron så har du ultimat

John-Erik

Så är det. Instämmer. Men tillskotten får vara kvar tills vidare. Får se.. Juicen kanske räcker..

...så behövs för det mesta inte tillskott om man är frisk i övrigt. Kan t.o.m. göra skada om det blir för mycket och obalanserat av något.

Jag tror att när man tar till quick-fix typ pulver o annat, så är det för man av olika skäl inte kan laga mat. Man kanske saknar en spis,... är allmänt okunnig, etc.