nu på kvällen och vill skryta med det?
Berätta gärna och skriv vad ni gör!

Lim

Jag är också nykter ? Tack för att du ger oss chans att skryta lite med det ?

Just nu ligger jag i soffan men ska snart gå till majkasen. Kanske.

Sitter just och mumsar på hembakad Toscakaka! Tittar på tv,.. är inne på fejan...och här! Inget märkvärdigt alls. Är glad att maken har slut på sitt spritförråd (tror och hoppas jag).

njuter jag att av göra inget, ha ha. Umgås med mig själv :)
Äter chips och läser "Ditt liv och mitt" av Majgull Axelsson då och då. Himla bra.

Jag är precis hemkommen från middag hos goda vänner. Berättat för dem om mitt missbruk och om vad jag behöver göra för att komma ur det.
Befriande känsla faktiskt!
Nu ligger ungarna och myser i sängen och snart är det dags för saga och sånger.

Mirabelle

Jag ligger i sängen med gubben och kollar på Netflix. Tuggar på salta pinnar och är allmänt nöjd :)

Anxiete

bredvid min nyktre man , hundarna och katt (rena djurparken ) Säger som studenterna: Fy f-n vad vi är bra ? Hoppas alla ,nyktra som onyktra, får vakna imorgon utan några men efter helgen

Känner mig nykter nu, även om jag inte var det i morse. Bor i närheten av xxx och har upplevt eländet när jag nattvandrade under ca femton år på Valborg, eller sista april, som man säger här. Att ta hand om 15-åringar på fm är en sak, men 40-åriga föräldrar som inte kan ta vara på sig själva känns som en ren tragedi. Och det var inte bara en...

Ellan

Nyktert här oxå. Har haft spelkväll med familjen och mumsat gott. Kroppen är sliten och hjärnan är trött... tillåter mig vila. Hade detta varit under min aktiva period hade jag inte ens noterat det utan slagit på stort med helkväll, trerätters middag och stora mängder vin. Många maträtter var ett sätt att kunna dricka mer. Hörde ju till liksom... så tacksam att jag har möjlighet att lyssna på kroppen och knoppen.
Kram
Ellan❤️

Skvalborg, Kvalborg, Valborg och Finalborg... Bara en massa nya namn för att få supa till. Jodå, jag har också varit ung i U-a, men det känns som att det här eskalerat...

Nykter och nyss hemkommen från mitt möte. Har knappt tänkt på att det är valborg eftersom jag jobbat till 16 och sen direkt till mitt möte. Sen var det ändå ett tag sen jag festade på valborg. Fleeera år sen det var aktuellt. Kanske bra att det är kallt ute och regnigt (iaf här där jag bor) för då kanske det blir lugnare på stan. ???

Och det är så himla kul :)
Tänk att just alla vi här valde att vara nyktra, ingen tvingar någon, det är bara så att man har en stark vilja, kämpar och klarar av så mycket! Vinner med accumbens kärnan ;)
En stor kram på en alldeles vanlig Valborg!!!

nydag2018

Grillade lite och sen sällskapsspel. Gick och la mig vid 21 och var ute på promenad imorse ?

Blivande optimist

Grillade också. Skönt att vakna och vara sugen på kaffe! Har nog varit bakis de senaste 20 första maj men inte idag :)