Har druckit under snart 6 mån (har druckit Mycket innan också men då kanske 2ggr i veckan - vilket i egna ögon känts okej iallafall) kanske 4-5 ggr per vecka och då mellan 1,5-2 l vin per kväll. Har startat vid 19-20 tiden, men allt som oftast hunnit nyktra till innan morgonen (kört med alkometer) - det har dock skitit sig när de funnits mer hemma än vad jag vet att jag hinner nyktra till på innan morgonen - ett organiserat kaos.
Men nu till min fråga, är 5:e dagen nykter nu och allt går perfekt, inget sug, somnar bra på kvällarna vid 22-23 men de är som djävulen själv stiger in mellan 01-04 efter de somnar jag om bra igen och sover gott. Har extremt konstiga tankar o vakenhet flyter ihop med sömnen - tankarna fortsätter i vaket tillstånd och lyckas jag somna om så är dem där igen. Detta i kombination med att fingrar och tår gör ont och att andningen blir (bästa ordet är tung) gör de hela väldigt otrevligt.
Det är inte ångest (varit med om de tidigare) men funderar om de har med abstinens, och undrar om någon upplevt något liknande - har inte kunnat läsa mig till det.