Vad skall man göra??

tiltad

Har suttit och läst igenom lite trådar i brist på annat att göra på bakfyllan.
Känner igen mig på många ställen och blir lite upplyft av att det finns andra med samma problem. Kan väll säga att jag varit blandmissbrukare i mitt liv men att alkoholen verkar vara det största problemmet just nu iallafall.
Har väll vetat om mina problem länge men har så lätt att "glömma" vad det eg innebär.

Anledningen till att jag skriver är att jag inte vet vad jag skall göra längre, försöker och försöker sluta men vet inte hur? Har många gånger säkert tusentals gånger bestämt mig för att sluta. Men så sitter man här igen som en "idiot". hamnat i slagsmål och verkar skadat handen. Det andra problemet är väll att jag har kraftiga humörsvängninga när jag dricker elr tar droger.
Vet ej om det bara har med mitt missbruk att göra? Har testat aa na men vet inte vad jag gjorde fel för det hjälpte inte tydligen.

Är bara jävligt trött och känner mig som en potemkinkuliss, Har aldrig vistat så mycket känslor på ytan och är rädd för att söka hjälp tror jag. Men har insett att det inte håller längre. Är 27 år men känslomässigt är jag nog en rädd liten pojke som leker med elden.

Hur fan slutar man??
mvh M

Thea

Hej Tiltad! Välkommen hit, va bra!

Ja vi har nog alla försökt sluta på egen hand o misslyckats gång på gång. Iaf, jag.

Jag sökte hjälp på alkohol/vuxenenheten i min kommun o fick det.
Jag började innan dess att gå på aa-möten, varje dag, tänkte att jag skull ge det en chans, o det funkade för mig.
Fick sen behandling där jag går nu, imorn min nionde vecka av tolv.
Men jag går regelbundet på aa-möten oxå, det ger mig otroligt mycket att lyssna på andra som gått före.
Har skaffat en sponsor oxå o arbetar i stegen, utan det hade jag aldrig fixat det här, helt allvarligt.
Har varit nykter i 2.5 mån nu, det e ingen dans på rosor, men jag VILL aldrig tillbaka i skiten igen.
Jag har gjort mitt val, o det e nog det viktigaste steget för alla.

Så gör ditt val först e mitt förslag.

Kram/Thea

tiltad

Oki jaa det verkar finnas två olika "sluta" ett som man bara säger förtillfället för att man mår skit, Jag slutar varje dag och börjar igen nästa dag ungefär.
Men känner att jag börjar komma till nån sorts vägsjäl där jag måste göra ett val.
Har varit på några behandlingar tidigare men aldrig för att jag själv viljat.
Då har jag ju vart nykter och ren och när jag minns hur bra man mår trotts allt, så vill man ju dit igen.

2,5 mån är ju en bra start, hoppas det håller sig
kram

tiltad

Vet inte hur jag hamna här igen kommer inte ihåg att jag skrivit detta. Men känner igen det måste vara jag haha. Har varit nykter o drogfri i 2 år nu med hjälp av na och sponsor. Hur går det för dig?