Hejsan!

Är helt ny här, skäms otroligt mycket över mitt drickande! Det blir över en liter varje fredag och lördag och jag blir alltid full. Tanken är att sitta med ett glas rött och smutta men jag klunkar i mig. Jag behöver er hjälp och stöttning över helgen då jag inser att jag inte klarar av att ta ett glas. Vad ska jag istället göra eller dricka?

Det är bra att du börjar skriva och läsa här för det minskar skämsfaktorn betydligt! Det kan alla här på forumet intyga?
Alla sitter vi i samma båt även om våra alkohol vanor och bakgrunder kan vara lite olika såklart.

Nu när det är så varmt och soligt kan du experimentera med olika drinkar utan alkohol.
I min kyl står nu rabarbersaft, tranbärsjuice, tonic water, ginger Ale, päronvichy, samt röd grapejuice.
Jag ser till att ha ett glas stående med en blandning av något slag.

Ut och powerwalka/jogga minskar också suget. Läs en spännande bok eller se en film är mina tips när suget sätter in. Eller städa kanske?
Hoppas något kan funka för dig.
Lycka till???

Bistro

Och för välkomnandet!! Värst blir suget på fredagkväll, har tidigare försökt att inte ta ett glas rödvin men har aldrig funkat. Tänker varje gång att det bara ska bli 1-2 glas och sen är det kört... Jag får nog hitta nya vanor för att inte halka dit...

Jag kom in på din tråd Bistro för att jag tyckte det stod "Starta en pappa-grupp" och tänkte Waow! Men pepp är heller inte så dumt. Kanske kan en pappagrupp fungera som peppagrupp, slår det mig nu!

Bistro

Strålande ide!! För min del hade det betytt mycket för mig, att känna stödet från andra och att ha ett litet extra öga på sig så man håller sig undan från vinet. Lycka till med gruppen ?