Vill bara skriva av mig lite.
Har sån ångest idag! Drack på jobbet igår. Kommer inte ihåg när jag gick! Eller vad jag har gjort eller sagt. Kan få sparken imorgon. Jävla skitalkohol,
Jag känner mig så värdelös nu, vilket jag är också. Så idiotiskt!

Var inte för hård mot dig själv, men använd känslorna för att förändra din relation till alkoholen så att du slipper känna dig så fler gånger.
Oavsett hur det går i morgon är det inte för sent att styra rätt.
Hoppas på det bästa i morgon!

DetGårBättre

Du kan inte få sparken för det där utan första steget är att arbetsgivaren har ett stort ansvar att hjälpa dig här och det kan bli att du blir erbjuden behandlingshem. Sen måste du tacka ja och sen inte göra om dina misstag men skulle detta vara första gången är inte sparken något som kommer inträffa.

Dock - var inte för hård och straffa dig en gång till. Det har du redan lyckats med. Tänk om gå gå rätt framöver.

Jaha, då var det kört igen.
Blivit av med jobbet igen.
Vetat om det sen i tisdags.
Men inte orkat prata med min sambo än. Hon har varit bortrest hela veckan, så då har man ju inte velat "störa", sen när hon kom hem igårkväll fortsatte jag bara ljuga, för att ta det nu på morgonen istället. Hur gick det då? Mer lögner, såklart. Herregud
Vet att det blir värre ju längre jag skjuter på det. Men jag skäms så mycket. Önskar att det kunde finnas en mirakelfix som löste allt utan att jag behövde sluta dricka. Men jag vet att det inte kommer att gå.

Avvaktar lite till. Vill ju inte förstöra en fin söndag...

Ojdå..
Tung situation.
Jag vet inte hur du känner, men är man bara ärlig mot sig själv har man kommit en bra bit på väg.
Prata med din sambo, även om det känns inåt helvete jobbigt.

Kram på dig!

...erbjuden rehabilitering av din arbetsgivare? Eller har du redan fått hjälp av dem? Alkoholism är en sjukdom och arbetsgivaren har ett långtgående ansvar att erbjuda rehabilitering.
Jag instämmer i vad Granit säger, prata med din sambo. Mer lögner kommer bara att orsaka mer skada i er relation. Men du vet ju vad problemet är (bra bit av jobbet) så använd insikten för att hitta en väg framåt. Vi alla lägtar efter en mirakelfix men den har inte dykt upp än, så du måste tyvärr ta tag i situationen själv. Ge dig inte!

Har inte blivit erbjuden vård, men har fått flertalet chanser och sumpat dom. Sen är det direkt olagligt att vara berusad på jobbet. För att inte prata om farligt då jag arbetar som kock. Med ansvar. Restaurangbranschen är ju inte heller känd för sin fantastiska personalpolicy. Men jag vet ju att det är jag som har gjort fel.

Inte pratat något än. Vågar helt enkelt inte. Men den här knuten i magen måste knytas upp snart!