Läkaren som sjukskrev mig 50% har formulerat intyget så att jag inte kan lämna ut någon del till arbetsgivaren utan att avslöja att jag har alkoholproblem. Och jag har en kass arbetsgivare. Arbetsgivaren kräver att se vissa delar det å när jag försöker begära från läkaren att omformulera sig så vägrar hon och avslutar med att säga att hon inte kommer förlänga min sjukskrivning. Varför vet jag inte för jag rusade upp å smällde igen dörren. Det var det eller att dra till henne. Så nu kommer jag tvingas gå och jobba heltid fast jag mår jättedåligt. Nykter dag tolv och mår fruktansvärt dåligt. Jag är jättetrött, har hjärtklappning och mår dåligt pga andra faktorer än alkoholen (ryggen trasig bland annat). Vad ska jag göra?

Kan du inte söka akutmottagning för hjärtklappning och sömnrubbningar?
Då får du ju en annan läkare som förhoppningsvis kan förstå din jobbiga situation.
Även om du har en fientlig arbetsgivare så har du lagen på din sida. Man får inte avskeda någon med beroendeproblematik. Du har rätt att få rehabilitering.
I vissa lägen kan det vara bra att lägga sig platt och ta emot den hjälp som erbjuds även om det känns surt.
Kram?

Mags

Jag kommer söka mig till en annan vårdcentral men förstår inte varför hon bemötte mig så fruktansvärt illa när jag vågar blotta mig. Hon har ju dessutom redan sagt att hon inte kommer förlänga min sjukskrivning och jag bröt den från dag åtta för att slippa lämna in ett läkarintyg fullt av felaktigheter. Jag kan ta att det står om alkoholen men inte att hon påstår att mina sömnrubbningar och stressymptom kom EFTER alkoholen när det är precis tvärtom. Det är oerhört kränkande att få en diagnos där det står att jag har ”psykiska störningar” pga av alkoholen när drickandet är ett symptom på den redan befintliga psykiska ohälsan. Tyvärr tror jag inte att lägga mig platt kommer leda någonstans med min arbetsgivare än till att dom kommer försvåra min situation.!

Men du har rätt att bli behandlad som en människa och bli lyssnad på.
Vad ledsen och förbannad man blir av att bli så kränkt av en läkare.
Stå på dig, du har ju rätt!
Kram??