Hej alla!

Startar en ny tråd..
Min undran är hur ni upplevt att begäret blivit fysiskt? Vad är mest påtagligt
och hur upptäcker man fenomenet, mer än att man bara vill ha mer?
Vet att vissa får smärtor utan a men vad finns mer för kroppsreaktioner?

Lite nyfiken och vill jämföra lite

Trevlig Fredag

John

Anders 48

...blir det fysiskt efter någon dags fylla. Har ju druckit i perioder, och mellan perioderna finns inget fysiskt behov. När det finns, i abstinensfas, så handlar det om frossa, svettningar, skakningar, aptitförlust, darrighet, ljudkänslighet, dålig motorik och i värsta fall hallucinationer...... förhöjt blodtryck följer också, samt en bedövande ångest och social fobi. Så har det sett ut för mig iaf....

var det att jag hade t ex ont i magen eller huvudet och egentligen borde inte dricka, men jag drack ändå. För att då mådde jag bättre.

John-Erik

Vi har ju inte pratats vid tidigare
Tar av mig kepsen således och bockar..
Det kallas ju i A-mun att man dricker upp sig.Stämmer väldigt bra.
Vissa kan uppnå väldigt hög måbranivå med intag av A.
Man kan lätt förstå att om man mår bättre av något så tar man det man mår bättre av.
Anders: Det du beskriver är den absoluta abstinensfasen. Den fasen är väldigt lättidentifierad.
Inget negativt i någon mening, men jag söker efter den nyktra delens smärta.
Kunskapen om hur den smärtan "rätt hanterad" kan avleda eller rent av behjälpa
eftersom kunskapen ger oss lite mer vett i huvudet.
Har ont i leder som minskar med minskat a intag på sikt. Den omedelbara hjälpen
är kompisen A. Den tar ju bort allt...
Jag väljer den långsiktiga vägen och har lite ont, för smärtan är ju ett sätt att förstå
att man lever utan bedövning...En viktig insikt i sig..

Kramar till er båda

John

John-Erik

Magproblem är oftast surhet som orsakas av A med smärtor som följd. Men viktigt är bukspottkörteln som ofta blir inflammerad av A,
Undvik kolsyrade drycker om du ska läka B-körteln...

Vi kämpar på...

John

Ron32

En helt annan fråga; Hur ser det ut för er, blir ni alltid bakfulla dagen efter pga den höga konsumtionen?
Jag blir aldrig bakfull, trots en hög konsumtion. Skillnaden kan vara att jag är något tröttare när jag vaknar, men ingen markant skillnad till om jag varit nykter kvällen innan. Däremot beror det mycket på vad jag äter och dricker.

Jag dricker aldrig på tom mage. Dricker aldrig före middagen på kvällen. Alltid efter kl 20. Dricker mycket vatten, typ varannnan. Håller mig bara till rödvin, som de flesta säger ger bakfylla och dåligt mående dagen efter. Men det är det enda jag kan dricka. Vita viner, framförallt det söta gör mig riktigt dålig, måste vara sockret...kan inte dricka öl eller whiskey eller blanda olika typer av A-drycker. Vodka kan fungera, men ger inte samma mysfaktor som det röda gör..

John-Erik

Blir inte bakfull, tyvärr måste jag säga. Kan framförallt inte per definition uttyda bakfyllan.
Om det är hård träning med fylla och alkohol som ligger bakom vet jag inte men det kan mycket väl vara så.
Man känner sig trött ... och då hamnar det där på tröttkontot.
Min farsa fick rådet av en läkare att enbart dricka utspädd vodka för att undvika
bakfylla. Inte gott och inte sexigt men det fungerade tydligen.
Bakfyllan är en viktig sak som kanske inte många tänker på, men är man bakfull
så jobbar kroppen effektivt med utrensning. Om man inte är bakis då har man sannolikt lite problem..
Inget gott som inte har något ont med sig således.

John

John-Erik

Själva fysiska : Hur känner du då? Ont i leder eller?
Förhöjt blodtryck är en grej, tror att njurarna spökar där lite..

Berra58

Låter skumt. Själv dricker jag flera dar i rad.. när jag trillar dit. Efter det är jag sjuk i 3-4 dar. Ångest, darrig, svettig... ni som varit där vet..

John-Erik

Lite farligt.... Det får inte bli det naturligaste tillståndet... Känner lukter smaker bättre med A

Har många frågor ...Men inga bra svar än så länge..

Rastochro

Skakningar mjuka ben svettattacker yrsel och illamående. En drink fixar allt. Och det vet man. Bara en till. Endast en.

Jag har funderat kring mitt eget beroende och andras..Jag har oftast haft gott självförtroende, men framförallt bra självkänsla.Har som vuxen vågat vara mig själv och trivts med mig själv..Förstod inte varför jag blev beroende av alkohol..Tills jag läste om psykiskt och fysiskt beroende..Det fysiska beroendet får man när hjärnan blir tillvand alkohol tillräckligt många gånger och då krävs högre doser med tiden.(stämmer på mig, som kände mig beroende när jag var ca 45 år) Psykiskt beroende kan man få efter några eller många gångers fylla..Dvs dom som kickar på alkoholen och får en förbättring psykiskt..Det är en förklaring som jag tycker är logisk..Jag har en bror som blev beroende redan som 20-åring. Alkohol blev snabbt hans drog..Psykiskt beroende..