Jag trodde att jag hade tagit kontroll över mitt drickande. Jag kan dricka måttligt. Om jag inte öppnar en flaska vin. Igår gick maken på semester så det blev lite mer än mina tre cider. Det blev två cider och en flaska starkt vin. Jag kände när det slog till. När jag liksom passerade gränsen.
Idag inser jag att jag trillat i gamla hjulspår. Huvudvärk, ångest, insikten att jag skickat sms som inte borde skickats...
Helvete!

Du är igång i din förändring av alkoholvanorna och igår vart det ett snedsteg. Du skriver och berättar om det här idag och det visar att du är uppe på banan igen. Du vill ta tillbaka kontrollen från alkoholen och testa nya sätt att nå dit du vill. Bra att du skriver här och berättar hur det går för dig. Finns det något mer du tänker kan hjälpa dig just nu?

Varma hälsningar,
Rosette

Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Bakslag känner vi alla igen. Vi kan inte göra så mycket annat än att resa oss upp och komma igen. Varje nykter dag är en vinst.

En fundering: Hur kom du åt både cider och vin? Hade du det hemma? I så fall är det nog bäst att se till att tillgängligheten minskar drastiskt. Köp inte hem, häll ut eller lås in det som redan finns och be någon ta hand om nyckeln. För de flesta är det hopplöst svårt att ha A lättillgängligt.

Och du, välkommen hit!