Hej
Hoppas att det finns någon / några tålmodiga som orkar läsa detta och kanske ge ett bra råd, komma med egna tankar och reflektioner.
Hatar min "ämnesrad" för den andas ursäkter för det jag gör; dricker för mycket.
Jag tycker egentligen bara om vin. Finns det ingen vin hemma så dricker jag inte. MEN jag ser till att det alltid finns vin hemma. Spelar ingen roll hur många gånger i veckan jag går till stans systembolag. Jag är en 48 årig kvinna som jobbar, har fast anställning och försöker sköta jobbet så gott jag kan med de problem jag har. Diagnostiserad med asperger i vuxen ålder vilket har gett svar till min brokiga och destruktiva uppväxt. Har 2 döttrar (14 o 17) som båda har adhd och Asperger. Lever med en man som jag träffade för 6 år sen. Vi har inte haft så mycket gemensamt dem åren förutom att dricka oss fulla och till följd av det bråka. Han vill idag leva nyktert och klarar av det medan jag fortsätter - dag ut o dag in - vardag som helg. Jag dricker säkert en halv BIB om dagen. Blir lite full o somnar o går upp på morgonen, väcker dottern och går till jobbet.
Jag har insett att jag är en s.k. "ordentlig" alkoholist. Sköter jobb osv. Men trött varje dag. Mitt förflutna är 4 äldre bröder med missbruksproblem, en pappa till alkoholist och min underbara ALLTID NYKTRA mamma som dog i ALS när jag var 19. Jag vill bara bli fri från känslan av disharmoni och lura mig själv att lyckan ligger i en eller många flaskor vin varje dag.
Kram

Anders 48

Det är väl en jättebra början att du har startat en tråd här! Du har också insett att situationen inte är hållbar i längden. Om du vill kalla dig alkoholist så tycker iaf jag att du har kommit väldigt långt. Det är många som aldrig ens vill acceptera det. Nåväl, kalla det vad du vill. Läs här, skriv. Här finns så oerhört många kloka och ödmjuka människor som alla har olika problem i relationen till alkohol. Kanske behöver du ta hjälp? Ta kontakt med en vårdcentral? Beroendemottagning? AA? Svårt att säga vad som skulle funka bäst för dig - men grattis till att du har tagit dig hit. En bra början, som sagt. Välkommen!

Välkommen hit till forumet! Det låter som att du är nyfiken på förändring. Då har du hamnat rätt!

Jag ville bara säga att jag ändrade ditt "nick-namn" då det såg ut som ett för-och efternamn. Så jag tog det säkra före det osäkra och ändrade det. Vi värnar om anonymiteten på forumet så jag hoppas det är ok för dig! Nu heter du Marias70. Säg till om du vill ändra tillbaka!

Hoppas du hittar mycket stöd och inspiration här!

Carina
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Marias70

Hej Carina
Tack det var bra att du ändrade. Vill få kontakt med AA där jag bor men drar på det i rädslan att bli "igenkänd" då mitt jobb innebär stort kontaktnät. Vad har AA för ansvar avseende anonymitet? Vill gärna träffa andra kvinnor med samma problem, försöka förstå varför jag fortsätter dricka trots att jag vet att det skadar inte bara mig utan andra i min närhet i form av felaktiga prioriteringar o utanförskap.
Tack
/Maria