Jag är en tjej på 20 år. Jag vet inte riktigt om jag har ”problem” med alkoholen, men nu kände jag att jag kanske behöver lite råd.
Jag har festat sedan jag var 14 år, jag är rätt så lättpåverkad.
Sen jag fyllde 18 gick jag ut i princip varje helg som de flesta ungdomar gör.
Jag tror det var ungefär vid 18-årsåldern jag började få minnesluckor varje kväll ja var ute, det hjälpte inte om jag drack mindre, tog det lugnare eller drack vatten emmellan åt. Så är det fortfarande om inte värre.
Jag vaknar varje gång och aldrig vet vad som skedde dagen innan.
De flesta gångerna minns jag delar av kvällen, men har hänt då jag bara minns nån timme.
Jag tycker sjävklart inte att det är kul att gå ut när det varje gång blir såhär, men jag fortsätter ändå för jag älskar att gå ut, så jag kan inte stå emot det.
Förut drack jag bara starksprit, jag trodde det berodde på det, men nu dricker jag öl och cider, ändå har jag kvar problemen.
Jag brukar minnas slutet av kvällarna.
Jag skriver här för att jag vet inte riktigt om det är ett stort problem? Är det farligt?

Jalle2018

Hej och välkommen.
Jag har samma problem med mitt beteende och har haft ett bra tag. När det är fest dricker jag så mkt så får minnesluckor. Jag har insett att jag har ett osunt förhållande till alkohol. Tar jag en öl på en fre så funkar det men har ändå bestämt att det får vara nog. Du ska absolut ta detta som en varningssignal och fundera kring ditt förhållande till alkohol, du är ung och har chans att förändra dig.
Lycka till

1998

Tack för svar!
Det är ju det att jag tror inte att jag dricker värst mycket... det kanske är mycket för mig då.
Alltså problemet med mig är att jag (låter hemskt att säga) jag verkligen älskar att dricka, låter omoget och dumt men.
Varje söndag mår jag så dåligt pga av att helgen redan är slut och jag längtar redan till nästa för att få dricka.
Jag kan ju inte vara beroende (tror jag) iallafall då jag bara dricker på helgerna.