Hejsan
Har tidigare för länge sen vare inne här å skrivit några trådar, vissa kanske minns mig och vissa inte :/
Vet inte riktigt vars eller vad jag ska skriva om, går hos beroende enheten just nu ha gjort de sen i november, men just nu känns de som att vi inte kommer nån vart de stå bara still. Hon frågar va jag vill göra hur jag ska lösa detta, men alltså jag vet inte..är de inte dom som ska försöka hjälpa mig lösa detta? Hur ha ni gjort?
Har gått på antabus men kunde dricka på de utan att få nån symtom...knepigt men lyckades 2ggr :/

Ha vare hyffsat lugnt med alkoholen denna sommar visst ha jag drucke men de ha vare mycke lugnare än va de bruka va, men känner att jag håller på att trilla dit igen snart. Ligger i tvist med f-kassan å jobbet ha inte fått ut nå lön denna månad så de känns lite deppigt, även facket är inkallat angående detta oxå ä de semester tider så allt tar sin sin tid, är sjukskriven från juni till 5aug för jag gav upp när jag insåg att min chef inte betalade ut rätt lön till mig =(

Känner mig totalt förvirrad på hur jag ska göra allt bara kokar i mitt huvud vill bara känna lugnet, men känner mig bara rastlös å vilsen.

Ha ni något bra tips till mig?

Malign

Mitt tips är att du inte dricker. Varken f-kassan, arbetsgivaren eller facket kommer att behandla dig bättre eller snällare i fall du super till. Inte heller kommer ditt självförtroende få en kick av det. Dessutom ekonomin. Har du inte ens en lön så kan det ju vara ett argument för att låta bli. Bara bit ihop och hantera det som en vuxen. När det gäller beroendeenheten så kan de inte fixa din nykterhet. Det kan du bara göra själv. Lycka till! M

Mammy Blue

Dessvärre ? får jag nog hålla med Malign. Den enda som häller i dej alkohol är du själv, och den enda som kan sluta dricka åt dej är du själv. Ge dej själv den chansen, du är värd det! Alkisar blir tyvärr mycket sämre bemötta av fkassa och andra. Komma och snacka om att slå på den som redan ligger...
Styrka till dej!
/MB

eyeshadow

Vet att jag måste ta mitt förnuft till fånga, men de känns så ***** svårt när man känner att man ä på väg till botten igen och man vet inte hur man ska kunna vända å ta sig upp igen.
Man ha vart där nere så många ggr å man vet att man inte vill dit igen, men ändå så misslyckas man, ha vart helt ärlig mot af om mitt problem å de va de dummaste jag kunnat gjort tro jag, har en kontakt person där och även fast jag ä nykter å kan ha vart de i flera dar så fråga hon nästan varenda gång om jag luktar sprit för att hon känner de, är de ett test eller vad håller hon på med?

Ha nu vart nykter i 3dgr, ha "bara" druckit en gång i veckan nu under juli månad så en liten klapp på axeln kan man ju ge sig själv, men vet ju att de kan trilla dit ännu fler dagar.

Ringde nyss vc fick en tid där idag om att dom ska sjukskriva mig längre, men de värsta med att gå hemma ä ju att jag blir så vansinnigt rastlös kan ju va ute å gå 1mil om dan å ändå känner jag mig rastlös då jag kommer tillbaka, finns som inget slut.

Jag ha lyckars tro jag att va en nykter 5v i rad å de va tufft, hur ha ni gjort för att lyckas å verkligen satt ner foten?
Blir så imponerad av att läsa era trådar å se vad duktiga ni är =)