Jag skapade ett konto på den här sidan för flera år sedan och var måttligt aktiv ett tag. Jag glömde bort var jag hette så jag skapade ett nytt nu. Jag tog tag i mitt drickande ett tag och jag intalade mig själv att jag inte behövde vara orolig över det längre. Nu är jag 28 år och herre jävlar jag dricker för mycket. Mina vänner tror att jag är dum i huvudet när jag förklarar för dem att jag tänker tillbringa min semester så absolut långt bort från alkohol som jag bara kan. Två veckor som börjar idag.

Jag drack senast i fredags och nu har jag kallsvettningar, hög puls och ett sug efter alkohol. Jag har inte rört varjesig en cigg eller tagit en snus sedan november förra året, nu är det dags att ta nästa steg. Jag förstår att jag behöver dra ner avsevärt på mitt drickande, kanske till och me sluta helt, men det är inte första gången jag lovar mig själv att göra så.

Några tips för att göra det enklare?

Mammy Blue

Tja, ett tips kanske kan vara att du försöker leta reda på de eventuella trådar du eventuellt skrev i då, förra gången. Då kanske du kan få hjälp att komma ihåg hur dina tankar gick. Fundera sen på om de tankarna förde dej framåt? Kanske är det andra tankar som behöver komma fram?

/MB